Французинките повеќе не носат штикли

Французинките се познати по својот шарм, елеганција и стил, што често вклучува носење високи штикли. Меѓутоа, неодамна, сè повеќе Французинки ги отфрлаат штиклите во корист на поудобни и практични патики.
„Готово е“, вели менаџерот на париска продавница за чевли кога го прашале дали продава многу чевли со штикли, објаснувајќи дека високите штикли сега се префрлени на долната полица.
Што се случи? Франција е родно место на легендарните високи штикли за жени. Изумител на „штилетото“ се смета за Роџер Вивиер, француски дизајнер кој ја дизајнирал првата таква штикла во 1954 година. Тој бил првиот што вметнал метална прачка во штиклата, зајакнувајќи ја нејзината структура, со што ја издолжил и издолжил женската силуета.
Вивиер ја отворил својата прва работилница во Париз во 1937 година, каде што создал чевли за најпознатите модни куќи, како што се Елза Скјапарели, Кристијан Диор и Ив Сен Лоран. Тој дизајнираше и чевли за многу познати личности и настани, како што се крунисувањето на кралицата Елизабета II, свадбата на Грејс Кели и принцот Рение, филмовите на Федерико Фелини и Алфред Хичкок и настапите на Марлен Дитрих и Катрин Денев. Неговиот бренд сè уште ги нарекува високите потпетици „инструменти за незапирлива заводливост“.
Французинките некогаш беа синоним за елеганција и стил, а високите потпетици беа нивен заштитен знак. Сега полека ја губат популарноста, бидејќи Французинките сè повеќе избираат чизми со дебел ѓон, патики или рамни чевли. Некогаш познатото тропање на високите потпетици на асфалтот отстапи место на тишината на гумените ѓонови.
Денес, речиси половина од Французинките, според едно истражување, не знаат како да одат во високи потпетици. Во последниве години, патиките станаа симбол на францускиот шарм, елеганција и стил, прилагодувајќи се на новите времиња и предизвици.
Жените сакаат удобност
„Жените сакаат удобност. Важно е да можете да носите рамни, дебели чизми со елегантен фустан, а сепак да бидете шик“, вели продавачка во продавница за чевли за „Економист“, кој пишува за револуцијата во обувките што се случува во светската модна престолнина.
„Подобро би ги задоволила моите нозе и стапала отколку очите на некој друг“, вели една од жените што коментирала на статијата.
Сепак, постојат и спротивставени мислења: „Мислам дека високите потпетици имаат свое место во женскиот гардеробер. Би ги означила како „лежерни“, а не „обични“ или „секојдневни“, што би задоволило елеганција и заводливост, но и удобност во обичните денови“, смета една од читателките.
Една од причините за оваа нова „француска револуција“ во носењето чевли е пандемијата Ковид-19, која го промени начинот на кој многу луѓе живеат и работат. Работата од дома, ограниченото движење, затворањето на рестораните и клубовите, сето тоа доведе до тоа Французинките да излегуваат помалку и да се облекуваат помалку.
Патиките станаа идеален избор за секојдневните активности, како што се одење до продавница, шетање куче или возење велосипед. Патиките се погодни и за комбинирање со лежерна облека, како што се тренерки, фармерки, но и здолништа и фустани.
Друга причина се променливите ставови и вредности на современите жени, кои повеќе не сакаат да се потчинат на машките погледи и очекувања. Французинките сфатија дека не мора да носат потпетици за да бидат привлечни, заводливи или професионални. Тие отсекогаш се сметале за самоуверени жени, задоволни од својот изглед и тело, без оглед на тоа што носат. Тие не се плашат да ја изразат својата индивидуалност и креативност преку различни стилови и бои на патики.
Друга причина е влијанието на модните трендови и дизајнерите, кои ја препознале побарувачката за патики и понудиле различни модели и колекции. Патиките станале неопходен дел од модната индустрија и може да се најдат во сите ценовни категории и квалитети.
Оваа практична обувка станала и предмет на соработка помеѓу познати брендови, спортисти, музичари и уметници, кои додале свој печат и порака на неа.
„Ако на мажите им се допаѓаат жени кои носат високи потпетици, треба да се обидат да одат во нив секој ден“, е еден коментар на социјалните мрежи.