ЕУ го казни германскиот автомобилски картел со 875 милиони евра

БРИСЕЛ – Европската унија во четвртокот им изрече казна од 875 милиони евра (една милијарда долари) на четири големи германски производители на автомобили, велејќи дека тие соработувале за да се ограничи развојот и ширењето на системите за контрола на емисијата на автомобили.
„Дајмлер“, БМВ, ВВ, „Ауди“ и „Порше“ избегнаа конкуренција на технологија за ограничување на загадувањето од бензински и дизел патнички автомобили, соопшти извршната комисија на ЕУ. „Дајмлер“ не беше казнет откако го откри картелот пред Европската комисија.
Ова е првпат Европската комисија да изрече парични казни за спојување за задржување на употребата на техничките достигнувања, а не за традиционална практика како што е одредувањето на цените.
Антимонополскиот шеф на ЕУ Маргрет Вестагер рече дека и покрај тоа што компаниите имаат технологија да ги намалат штетните емисии над законските граници, тие се спротивставиле на конкуренцијата и им ја одзеле можноста на потрошувачите да купат помалку загадувачки автомобили.
„Производителите намерно избегнуваа да се натпреваруваат за чистење подобро од она што го бараа стандардите за емисија на ЕУ. И тие го сторија тоа и покрај тоа што е достапна релевантната технологија“, рече Вестагер. Тоа ја направи нивната пракса незаконска, рече таа.
Според Вестагер, компаниите се согласиле за големината на резервоарите што содржат раствор на уреа познат како AdBlue и се вбризгува во издувните гасови за да се ограничи загадувањето од дизел моторите, како и за опсезите со кои возачите може да возат пред да биде потребен резервоарот. повторно полнење. Поголем резервоар ќе овозможи поголемо намалување на загадувањето.
Картелите обично се договараат да ги одредат цените. Комисијата соопшти дека ова е првпат да заклучи дека договорот за технички развој претставува картел, вид на договарање цитиран во договорите на ЕУ. (АП)