„Бракот“ меѓу кралското семејство на Шпанија и Картие трае од 1904 година


Шпанија– Модната кралска кралица Летиција од Шпанија доби високи модни оценки оваа недела кога се појави во Мадрид со првата дама д-р Џил Бајден облечена во елегантен фустан од локалниот шпански дизајнер Хозе Идалго. Со оглед на тоа што Мадрид беше домаќин на Самитот на НАТО оваа недела, кралицата и нејзиниот сопруг кралот Фелипе Шести ги пречекаа шефовите на држави во нивната палата, а нејзиниот избор на облека ја покажа нејзината континуирана поддршка на шпанските модни дизајнери и брендови. Но, кога станува збор за накитот, шпанското кралско семејство има долгогодишна лојалност кон Картие.

Кралица Софија

Семејната љубовна врска со Картие започнала во 1904 година, кога кралот Алфонсо XIII ја прогласил француската куќа за официјален златар на кралското семејство. Тоа, исто така, го означи почетокот на плодната врска на Луј Картие со кралското семејство и аристократите на Шпанија. Меѓу неговите најголеми обожаватели беше кралицата Викторија Евгенија од Шпанија (внука на англиската кралица Викторија). Во текот на 1920-тите, Викторија Евгенија нарачала бројни парчиња Картие, вклучувајќи платинеста и дијамантска тиара со седум големи природни бисери. Таа им е омилена и на кралицата Летиција и на нејзината свекрва кралицата Софија.

Кралица Летиција

Со децении, Луј Картие често се враќаше во Мадрид и Сан Себастијан, каде што кралицата и кралот Алфонсо XIII го пречекаа и работеа со него за да додадат бројни парчиња во нивната колекција, вклучувајќи часовник, дијамантска венец дијадема (која останува дел од кралската семејна колекција) и дијамант од Арт Деко Стомачер кој беше продаден во Кристи во 1977 година.

Повеќе од само бизнис, љубопитниот Луј Картие откри дека Шпанија е богат извор на инспирација, со својата мешавина на уметност и цивилизации.

„Шпанија нудеше мешавина од различни култури и временски периоди на едно место, а Луис Картие дојде овде да ги истражи овие референтни точки и влијанија“, вели Пјер Рајнеро, директор за имиџ, стил и наследство на куќата, кој беше во Мадрид овој месец за лансирањето на високата колекција накит на Картие.

Картие ги собра меѓународните клиенти и печатот за да го прослават Beautés du Monde, нова колекција од повеќе 200 уникатни парчиња и да ја искусат богатата историја и култура на Мадрид. За да ја прикаже колекцијата, Картие ја ја одржа промоцијата во поранешната британска амбасада, која е икона на бруталистичката архитектура од 1960-тите, обновена  токму за оваа прилика. Опремени со кафуле Картие, минималистичката архитектура и ентериери беа идеална позадина за елаборираниот накит. Во основата на колекцијата се големи, ретки скапоцени камења поставени во графички, но неверојатно флексибилни ѓердани и обетки. Тоа е таа артикулација и чувство на флуидност кои се неопходни во високиот накит, објаснува Рајнеро. „Високиот накит е за камењата, а металот е потпора, која треба да остане невидлива“, вели тој. „Овие парчиња даваат перцепција за нешто органско, како живо суштество кое има флуидност и движење“.


Ништо не го илустрира тоа подобро од познатиот дијамантски ѓердан од змија што Картие го изработи во 1968 година за Марија Феликс. Сега дел од архивите на Картие, неверојатната змија со скапоцени камења долга 22 инчи, поставена со 2.473 дијаманти, беше прикажана заедно со новата колекција во подвижен дисплеј што ја илустрираше нејзината препознатлива флексибилност.

Истото чувство на флуидност беше пресоздадено во ѓерданот Ивана, со три смарагди со хексагонално исечени тежи 43 карати комбинирани и поставени во високофлексибилен апстрактен дијамантски ѓердан. Темата на змијата еволуираше во ѓерданот Water Aspis, кој може да се пофали со пет цејлонски сафири исечени со кабошон во дијамантски ѓердан што шушкаво се намотува околу вратот. Картие со потпис на употребата на мониста во шарени корали, смарагди и небесно-сина халцедонија дава дури и дизајни од големи размери чувство на опуштена елеганција.

Иконските симболи на Картие се појавуваат на суптилни нови начини, како ѓерданот и обетките Panthere Erindi, кои имаат карпест кристал со флеки од оникс кои изгледаат како пловечки апстрактни точки.

На гала прославата на Картие со црни вратоврски, која се одржа во Паласио де Лирија, неокласична палата од 18 век, која и денес е дом на војводата од Алба, глава на едно од најважните историски семејства во Шпанија, гостите се потсетија на куќата аристократски врски со Мадрид. Пред вечерата, ни беше дадена обиколка на прекрасната уметничка колекција на домот, со дела од Гоја, Греко, Рубенс, Тицијан и Рембрант. На изложбата беа часовници за маса на Картие, а ни беше кажано дека значајната колекција на часовници на семејството има бројни модели на Картие. Лесно е да се замисли Луис Картие како ја посетува палатата еден век порано за да ги покаже своите најнови креации.

Модната ревија пред вечерата ги истакна прекрасните накит на моделите облечени во тоалети дизајнирани за таа прилика од Алварно, нов мадридски моден бренд основан од дизајнерите Арнауд Мејлард и Алваро Кастејон. Вечерата беше поставена на чардакот на сложените свечени градини во домот, со храна подготвена од шпанскиот готвач Хесус Санчез, кој има три Мишелин ѕвезди, и танчери на фламенко, а заврши со настап на Black Eyed Peas. И во вистински стил на Картие, гости беа млади познати личности Ема Чембрлен, Џису од Блекпинк, Јара Шахиди и Ванеса Кирби. Се чини дека малку работи се промениле во историската палата на Алба, но гостите на Картие и лудо креативниот накит јасно зборуваат за новата генерација на високи клиенти на накит.