Возачи внимание! Совети кои можат да ви го спасат животот


Секој возач понекогаш прави грешка или погрешно проценува додека вози, на пример притискање на педалата за гас наместо сопирачка итн. Ваквите грешки можат да бидат многу опасни во одредени сообраќајни ситуации, но доколку и во такви околности возачот ја исправи својата грешка, сè може да помине без последици, како за него и за неговиот автомобил, така и за другите учесници во сообраќајот.

Затоа е пожелно повремено да се практикува правилната реакција во дел од секундата при ненадејни неповолни сообраќајни услови. Вежбањето ве прави побезбеден и посигурен возач.

Ако спаѓате во онаа група на возачи кои на секоја опасна ситуација реагираат со нагло сопирање, тогаш сте во групата на возачи која е опасна за другите учесници во сообраќајот. Ненадејното сопирање понекогаш е последната реакција што треба да се примени во потенцијално опасни ситуации, бидејќи ги блокира тркалата, а со тоа ја губите контролата над автомобилот, што дополнително ја усложнува ситуацијата. Во слични ситуации, многу побезбедно е да се заобиколи возило или пречка што одеднаш се појавува на патот, отколку да се обидете нагло да закочите.

Првиот чекор во пракса се состои од запознавање на возачот со можностите и однесувањето на неговиот автомобил. Потребно е да се најде некој лесно оптоварен пат или уште подобро некој напуштен паркинг, кој би послужил како полигон за симулирање на опасни сообраќајни ситуации.

Неопходно е да се тестира автомобилот и на сув и на лизгав коловоз (веднаш по дожд). Колку подобро се познаваат перформансите на автомобилот во такви неповолни услови, толку побезбедно ќе биде управувањето и контролата над него, а со тоа ќе се намалат можните погрешни проценки и грешки во реални опасни ситуации на возење.

Причината за овој тип на тестирање на автомобилот е возачот да ја стекне потребната доверба и да открие што може да очекува од својот автомобил при ненадејни неповолни сообраќајни услови.

Тестот се состои во симулирање:

– Ненадејно сопирање – на сув или влажен коловоз, лесно е да се забележи губење на контролата на автомобилот.
– Ненадејно вртење од една лента во друга (како да одите околу пречка на патот) – неопходно е да се почувствува како автомобилот се однесува за време на таквото маневрирање, колку се движи или се лизга.
– Забрзување при вртење – ако се работи за автомобил со погон на предните тркала, наместо да се врти, ќе продолжи да оди право додека е применет педалот за гас, ако е автомобил со погон на задните тркала, тој дефинитивно ќе залета на страна, што може да го предизвика да се превртува.
Вториот дел од вежбата се состои во обид да се визуелизираат можни опасни ситуации, треба да се замисли потенцијално опасна ситуација (нагло сопирање на возило напред, отворање на вратата на паркиран автомобил на страната на патот, пешаци истрчуваат итн. .), потоа треба да се анализира како да се реагира во дадена ситуација, чекор по чекор. Сообраќајните незгоди најчесто се случуваат затоа што возачите не ги очекувале и не реагирале правилно, најдобар начин да го избегнете тоа е возачот секогаш да биде подготвен и сигурен во себе, а тоа се постигнува со вакви вежби.