Во Германија почна да се точи сосема нов тип на дизел. Еве за какво гориво станува збор


Новото дизел гориво HVO100 почна да се продава на бензинските пумпи во Германија. Јаглеродниот отпечаток на новото гориво е значително подобар од оној на конвенционалниот дизел, но затоа и HVO100 е малку поскап.

HVO100 е хидрирано растително масло и го исполнува европскиот стандард за квалитет EN 15940 за парафински дизел. Има поголем цетански број (c80) од стандардниот дизел и помала содржина на сулфур и ароматични соединенија. Се произведува од растително масло (палма, семе од репка) или суровини базирани на отпад (на пример, масло за јадење).

Пумпите за ова гориво стануваат се почести на бензинските пумпи во Европа, а околу 1.000 веќе се користат во Белгија, Данска, Финска, Естонија, Латвија, Литванија, Холандија, Норвешка и Шведска.

Поради помалото влијание врз климата, не се плаќа данок на CO2 за HVO дизелот. И покрај тоа, еколошката алтернатива ќе остане поскапа во догледна иднина бидејќи нејзиното производство е исто така поскапо од она што се користи за производство на конвенционалниот дизел. Досега разликата во цената на пумпите изнесува од 15 до 20 центи.

Купувачите можат да пополнат ново гориво „ако возилото е одобрено од производителот“, објасни Германското здружение за трговија со гориво и енергија. Ова може да го препознаете од етикетата на капачето на резервоарот или од информациите во упатството за работа на возилото.

Главната техничка промена во споредба со сегашните возила е прилагодувањето на системот за вбризгување за да се зголеми количината на гориво. Ова е неопходно бидејќи HVO100 е помалку густа од стандардниот дизел.

Промената не влијае на способноста на возилото да работи на стандарден дизел, така што двете горива може да се користат секојдневно. Како резултат на користењето гориво HVO100 и прилагодувањето на системот за вбризгување, има скромно зголемување на максималната моќност на моторот.