Рекорден број луѓе летаат. Зошто тогаш опаѓа профитот на авиокомпаниите?


Рекорден број патници се очекува да поминат низ американските аеродроми оваа празнична недела на патување. Мислите дека ова ќе биде одлично време да водите авиокомпанија?

Би згрешиле.

Авиокомпаниите се соочуваат со бројни проблеми, вклучително и повисоки трошоци, како гориво, плати и каматни стапки. А проблемите во Боинг значат дека авиокомпаниите имаат премалку авиони за да ги прошират рутите за да поддржат рекорден број летачи. Силните резервации не можат целосно да го неутрализираат тој финансиски притисок.

Добрата вест за патниците е дека тие ќе бидат поштедени од повеќето проблеми што ги повредуваат резултатите на авиокомпаниите – барем во блиска иднина. Авионските билети се водени многу повеќе од понудата и побарувачката, а не од нивните трошоци.

Но, долгорочно, тешкотиите на авиокомпаниите може да значат помалку авио линии, помал избор на патници и на крајот помалку пријатно летачко искуство.

„Цедење“ на профитот

Индустриските аналитичари очекуваат авиокомпаниите да пријават пад од околу 2 милијарди долари во профитот, или 33%, кога ќе ги пријават финансиските резултати за периодот од април до јуни оваа година. Тоа би следело загуби од речиси 800 милиони долари низ индустријата во првиот квартал.

Трошоците за работна сила и цените на авионското гориво, двата најголеми трошоци на авиокомпаниите, се нагло зголемени оваа година. Синдикатите на пилоти на авиокомпании штотуку добија двоцифрени зголемувања на платите за да надоместат години на стагнација на платите; Синдикатите на стјуардесите сега сакаат споредливи покачувања.

Цените на авионското гориво се зголемуваат поради поголемата побарувачка во лето. Според набљудувачот на млазното гориво на Меѓународната асоцијација за воздушен транспорт, цените се зголемени за 1,4% само во последната недела и околу 4% во последниот месец.

Дополнително на проблемите на авиокомпаниите е кризата во Боинг, како и помалку јавно објавените проблеми со некои од млазните мотори на авионите од конкурентскиот Ербас.

Бидејќи авионот Боинг 737 Макс на Алјаска ерлајнс изгубил приклучок на вратата на лет на 5 јануари, оставајќи отцепена дупка на страната на авионот 10 минути по полетувањето, Федералната управа за авијација ограничи колку авиони Боинг може да направи поради загриженоста за квалитетот и безбедноста.

Како резултат на тоа, авиокомпаниите драматично ги намалија плановите за проширување на нивната флота и замена на постарите авиони со модели со поекономична потрошувачка на гориво. Во некои случаи, авиокомпаниите бараа од пилотите да земат слободно време без плата, а превозниците како Southwest и United најавија замрзнување на вработувањето пилоти.

Покрај проблемите во Боинг, стотици авиони од семејството Ербас А220 и А320 на глобално ниво, исто така, беа приземјени најмалку еден месец или повеќе за да се справат со проблеми со моторот. Речиси сите авиони со тие мотори се надвор од употреба барем неколку дена за да бидат подложени на прегледи. А Ербас, исто така, го намали бројот на авиони што очекува да им ги достави на авиокомпаниите оваа година поради проблеми со синџирот на снабдување.

Проблеми за патниците

Засега, конкуренцијата во индустријата останува жестока: има 6% повеќе места на располагање овој месец во споредба со јули 2023 година, според фирмата за авијациска анализа Cirium. И тоа помогна да се намалат цените – добри вести за патниците, но повеќе лоши вести за профитот на авиокомпаниите.

Southwest во април објави дека ќе престане да опслужува четири аеродроми за да ги намали трошоците – меѓународниот аеродром Белингем во државата Вашингтон, меѓународниот аеродром Козумел во Мексико, меѓународниот аеродром Сиракуза Хенкок во Њујорк и интерконтиненталниот аеродром Џорџ Буш во Хјустон. Многу повеќе градови ги загубија воздушните услуги за време на финансиските тешки времиња на пандемијата.

Додека новите авиокомпании ги намалуваат цените за патниците, тие авиокомпании со попуст можеби нема да опстанат долгорочно. Бидејќи главните авиопревозници заработуваат помалку пари, многу од почетниците постојано губат пари.