Патнички авион стар 50 години се урна во Сибир, загинаа 49 лица

Авионот „Ан-24“ на руската авиокомпанија „Ангара ерлајнс“, што исчезна на небото над Амурската област, се урна на 15 км од градот Тинда, соопштија службите за итни случаи за Интерфакс. Во авионот имало 43 патници, меѓу кои 5 деца, како и 6 членови на екипажот. Авионот летал на Далечниот Исток во Русија, од Хабаровск преку Благовешченск до Тинда. Не успеал да слета во Тинда при првиот обид и се обидел да се приближи на втор пат, но веднаш потоа исчезнал од радарот.
„Росавијација“ објави дека Министерството за вонредни ситуации е испратено да го бара авионот. Според „База“, првично биле испратени хеликоптер „Ми-8“ и копнена единица од 12 лица да го бараат исчезнатиот „Ан-24“, но напорите за пребарување не дале резултати. Потоа „Росавијација“ го додала својот специјален лет во потрагата. Според извори на РИА Новости, „Ан-24“ бил пронајден на планинска падина; немало преживеани во авионската несреќа.
Според ТАСС, „Ан-24“ што се урна е произведен пред речиси 50 години. Во исто време, сертификатот за пловидбеност на авионот е продолжен до 2036 година. Во јануари, извршниот директор на „Ангара“, како што објави Ројтерс, побара дозвола за летање на авиони „Ан-24“ и „Ан-26“ стари 50 години поради недостаток на нова опрема.
Претходно, руските власти одлучија да го продолжат работниот век на патничките авиони „Јак-40“, кои вршат превоз на општествено важни патишта на северозападот на земјата и на Далечниот Исток, од сегашните 50 на 60 години. Откако Русија започна целосна војна во Украина, руската цивилна авијација се најде под строги меѓународни санкции. Западните земји, вклучувајќи ги САД и Европската унија, воведоа забрани за испорака не само на нови авиони за Руската Федерација, туку и на резервни делови.
Како одговор на санкциите против цивилното воздухопловство, руските власти објавија амбициозна програма за оживување на домашната воздухопловна индустрија. Планирано беше до 2030 година авиокомпаниите да добијат повеќе од илјада домашни авиони. Сепак, за три години војна, фабриките за авиони произведоа само пет авиони – три „Ту-214“ и два „Ил-96-300“, напиша „Комерсант“. Истражувачкиот центар „Аеропрогрес“ предвиде дека во 2025 година, поради недостиг на авиони, патничкиот воздушен превоз во Русија ќе се намали и на домашните и на меѓународните линии.