Новиот „алфа ромео милано“ нема да се произведува во Италија

Карлос Таварес изјави дека малиот теренец би чинел 10.000 евра повеќе и би бил помалку конкурентен доколку се произведува во Италија наместо во Полска. Стелантис доби барање да го продаде Алфа Ромео, но го одби бидејќи брендот се врати на профитабилноста во последниве години


Алфа Ромео вчера имаше свој голем ден, во Милано го претстави својот прв целосно електричен модел, кој го носи истото име – „милано“. Сепак, некои од присутните гости беа изненадени кога извршниот директор на Stellantis, Карлос Таварес изјави дека гордоста на Италија всушност нема да се произведува во Италија, туку во Полска.

Како што пренесува Automotive News Europe, одлуката за производство на целосно новата Alfa Romeo Milano во Полска ја „одбранила“ извршниот директор на „Стелантис“ Таварес за време на тркалезна маса во Милано со следниве зборови: „Доколку се произведуваше во Италија, „милано“ ќе се продаваше по почетна цена од околу 40.000 евра наместо 30.000 евра, ограничувајќи го нејзиниот потенцијал на пазарот“.

Се разбира, ова е чувствително прашање бидејќи Таварес се судри со италијанската влада и синдикатите околу субвенциите за електрични возила и обемот на производство во Италија. Исто така, треба да се каже дека Stellantis е единствениот производител на автомобили за масовниот пазар со фабрики во Италија.

Новото „милано“, првото целосно електрично возило на Alfa Romeo, е и првиот модел што се склопува надвор од Италија од основањето на автомобилскиот производител во 1910 година. Ќе се произведува во Тиши, Полска, заедно со два сродни модели, Fiat 600 и Jeep Avenger.

Таварес, исто така, потврди дека следната генерација на теренец со средна големина на Alfa Romeo Stelvio, кој треба да се појави во 2025 година, и седанот со средна големина на Alfa Romeo Giulia, кој треба да се појави во 2026 година, ќе продолжат да се произведуваат во производствените погони Касино во централна Италија.

500 милиони евра добивка во 2023 година
Алфа Ромео минатата година оствари оперативна добивка од околу 500 милиони евра, што е прв пат Таварес да потврди бројка за добивка за една од 14-те брендови на Стелантис.

Таварес рече дека Стелантис добил барање да го продаде Алфа Ромео, но го одбил бидејќи брендот се вратил на профитабилност во последните години. Тој, исто така, рече дека кинескиот производител на автомобили се обидел да купи една од трите француски марки на Stellantis (Citroën, DS и Peugeot). Тој одби да ги открие имињата на компаниите што направиле истраги.

Алфа Ромео профитот го оствари од релативно мал промет. Глобалната продажба во 2023 година изнесува 70.500 автомобили, според бројките на JATO Dynamics, што значи дека профитот по возило изнесувал околу 7.100 евра. Таварес ја призна инвестициската ефикасност и продажната дисциплина за повратот на Alfa Romeo, која беше постојан губитник под Fiat Chrysler Automobiles пред да се спои со PSA Group во Stellantis во 2021 година.

30 проценти поефикасни од конкурентите
Тој рече дека по обемното бенчмаркинг на конкурентите, Stellantis верува дека е 30 отсто поефикасна во своите инвестиции поради големината и слабата организација.

„Тоа значи дека можете да инвестирате 30 отсто помалку за да ги понудите истите карактеристики, или да инвестирате исто и да им понудите на вашите клиенти 30 отсто повеќе можности“, рече тој.


Таварес долго време ја нагласува „вредноста над количината“ и рече дека нето приходот е секогаш во фокусот на групните состаноци, а не на целите за продажба. Прилагодената оперативна маржа на Stellantis беше 11,2 отсто во 2023 година, а тие предвидуваа двоцифрени профитни маржи за 2024 година и покрај построгите пазарни услови.

„Кога ќе почнете да го туркате волуменот, ќе почнете да ги уништувате темелите на премиум брендот“, рече тој, додавајќи дека е многу задоволен од нивото на профитабилност на Alfa Romeo.