Маск отпушти еден од врвните директори на Тесла, надлежен за Северна Америка и Европа

Илон Маск го отпушти раководителот на северноамериканските и европските операции на Тесла поради намалената продажба и намалената популарност на брендот во тие региони, велат луѓе запознаени со ова прашање. Омеад Афшар, еден од врвните директори на Тесла, минатата година доби задача да ги подобри операциите на компанијата во Северна Америка и Европа.
И покрај таа мисија, продажбата на Тесла во двата региони продолжи да опаѓа. Затоа Илон Маск одлучи да го отпушти Афшар, кој беше меѓу неговите најблиски соработници со години, објави Форбс. Афшар, кој се приклучи на Тесла како инженер во 2017 година, стана еден од најдоверливите луѓе на Маск и беше унапреден во потпретседател за операции во два клучни региони во октомври.
Неговото отпуштање доаѓа неколку дена пред крајот на вториот квартал и по веста дека продажбата на електрични возила на Тесла во Европа паднала петти месец по ред. Продажбата во САД исто така опаѓа оваа година, додека Кина, моментално најголемиот пазар на Тесла, забележа пад од 15% во мај.
Аналитичарите очекуваат испораките на Тесла во вториот квартал да се намалат за најмалку 10% на глобално ниво, на околу 392.800 единици во споредба со 443.956 во истиот период минатата година.
Брендот на Тесла е дополнително нарушен од блиските врски на Маск и големите финансиски придонеси кон американскиот претседател Доналд Трамп, особено за време на неговата контроверзна иницијатива DOGE за намалување на бројот на федерални вработени. Компанијата очајно има потреба од посилна линија на возила откако многу оцрнетиот Cybertruck не ги исполни производствените цели на Маск.
Во меѓувреме, кинеските конкуренти брзо добиваат на предност. Наместо да лансира нови електрични возила за да ја зголеми продажбата, најбогатиот човек во светот се обидува да ги убеди инвеститорите дека иднината на компанијата лежи во робот-такси, хуманоидни роботи и вештачка интелигенција. Тоа е ризичен потег, бидејќи електричните автомобили, батериите и услугите за полнење сè уште ги сочинуваат речиси сите приходи на Тесла.
Тесла лансираше пилот-верзија на својата роботакси услуга во Остин на 22 јуни. Иако досега немало несреќи или повреди, брзо стана јасно дека компанијата не е подготвена за сериозна конкуренција од Waymo, единицата за автономни возила на Alphabet.
Мал број возила Tesla Model Y во фазата на тестирање обезбедуваа автоматизирани возења, но со безбедносни техничари на предните седишта и само за ограничена група однапред избрани корисници во дел од градот со површина од околу 78 квадратни километри.
И покрај строго контролираната средина, имаше неколку извештаи за непредвидливо однесување на возилата, а Националната администрација за безбедност на сообраќајот на автопатиштата на САД (NHTSA) потврди пред три дена дека ги разгледува овие инциденти со Тесла.
Профил објавен од Wall Street Journal во ноември 2024 година го нарече Афшар „решавач на проблеми на Маск“ и еден од најмоќните директори во компанијата. По промените во менаџментот на Маск минатата година, Афшар се пресели во новото седиште на Тесла во Остин.
„Апсолутно историски ден за Тесла. Години напорна работа и фокус од толку многу луѓе. Ти благодарам, Илон, што нè туркаш сите напред!“, напиша тој на X денот по лансирањето на роботакси, на 23 јуни.
Блумберг, исто така, го потврди неговото заминување, кое доаѓа по заминувањето на Милан Ковач, раководител на тимот за развој на хуманоиден робот Оптимус, претходно овој месец. Акциите на Тесла вчера малку се променија на 325,78 долари. Тие паднаа за 19 проценти од почетокот на годината.