Крај на една ера: Донатела не е повеќе креативен директор на Версаче , еве кој ќе ја наследи


Донатела Версаче се повлекува од местото креативен директор на луксузната модна етикета „Версаче“ по речиси три децении, со што практично се стави крај на владеењето на семејството над брендот основан од нејзиниот убиен брат.

Платинестата русокоса, уништена од безброј естетски операции, која ќе наполни 70 години во мај, ќе ја наследи директорот за дизајн на Миу Миу, Дарио Витале, во она што некои упатени во индустријата го гледаат како увертира за претстојното купување на Версаче од неговиот поголем ривал Прада, кој исто така е сопственик на Миу Миу.

Новата улога како главен креативен директор за Витале – почитуван, но малку познат дизајнер кој ја надгледуваше зголемената продажба во Миу Миу – претставува пресвртница за етикетата на Версаче, која беше основана во 1978 година од постариот брат на Версаче, Џани.

 

Брендот сакан од џет-сетерите и познат по своето лого на Медуза, помина подеми и падови во своите децении на модната сцена, но визијата и филозофијата зад неговиот ефектен изглед, отсекогаш биле управувани од Версаче.

Донатела Версаче сега ќе стане главен амбасадор на брендот на етикетата почнувајќи од 1 април, истиот ден кога Витале ќе ја преземе функцијата, изјави сопственикот Капри Холдингс Лимитед.

„Најголема чест во мојот живот беше да го продолжам наследството на мојот брат Џани. Тој беше вистинскиот гениј, но се надевам дека имам дел од неговиот дух и истрајност“, рече Версаче.

Дизајнерката, која го направи својот вообичаен лак на крајот од ревијата на модната недела во Милано минатиот месец, додаде дека ќе остане „најстраствен поддржувач на брендот“.

Како директор за дизајн на Miu Miu – помладешката линија на Прада – Витале го надгледуваше растот на малопродажбата од 93 проценти минатата година во озлогласено предизвикувачко опкружување за луксузната мода.

Тој рече дека Версаче може да се пофали со „уникатно наследство кое опфатило децении и ја обликувало историјата на модата“.

– ‘Новина и леле’ –

Модната групација Капри Холдингс, која исто така ги поседува Џими Чу и Мајкл Корс, е сопственик на Версаче од 2018 година, но се бореше да ја позиционира луксузната етикета, при што нејзината продажба се намали за 15 отсто во последниот трет квартал.

Прада, наводно, е во напредни преговори за купување на Версаче, а Блумберг претходно овој месец објави потенцијална цена од речиси 1,5 милијарди евра (1,6 милијарди долари).

Директорите на Прада јавно не ги коментираа преговорите со Версаче, при што претседателот Патрицио Бертели на почетокот на овој месец изјави дека е „многу претпазлив“ за какви било можни аквизиции.

Аналитичарот на Бернштајн, Лука Солка, изјави за АФП дека креативното мешање може да биде „добра вест“ за Версаче.

„Дури и најдобрите дизајнери – како и сите уметници – имаат тенденција да станат предвидливи со текот на времето“, рече Солка.

„И предвидливото не е доволно добро, на пазар каде што брендовите се борат за вниманието на потрошувачите со новост и леле“.

– Муза и бизнисменка –

Една од најпрепознатливите фигури во индустријата, со нејзината платинесто руса коса и склоност кон високи потпетици, Версаче помина голем дел од својот ран живот како самонаречена муза на Џани, кој беше убиен во 1997 година од сериски убиец.

Неговата смрт го доведе најмладиот брат и сестра Версаче на чело на семејната модна империја, која таа почна да ја води како нејзин нов главен дизајнер на 42-годишна возраст, без формална модна обука.

Некои од најпознатите изгледи на Версаче — вклучително и отсечениот зелен фустан на Џенифер Лопез кој беше облечен на Греми во 2000 година — се должат на смелите избори на помладиот Версаче и способноста да ги привлече познатите личности во брендот.

Како амбасадор на брендот, Версаче сега ќе се фокусира на филантропската и добротворната работа на компанијата.

По период на пад на продажбата и реструктуирање, Капри ја донесе компанијата за 1,83 милијарди евра во 2018 година.

Портфолиото на Версаче сега вклучува хотели и домашни работи заедно со модата и додатоците. Поседува 230 бутици ширум светот и има повеќе од 400 лиценцирани продавници.

Пред објавувањето во четвртокот, набљудувачите на индустријата го сметаа Витале за потенцијален кандидат да го води креативниот дизајн во Гучи, кој го пушти Сабато де Сарно во февруари по само две години работа.