Компанијата „Лајка“ одбележува 100 години со рекордна продажба и планови за паметни телефони


Германскиот производител на фотоапарати „Лајка“ (Leica) ја слави стогодишнината од својот прв масовно произведен 35-милиметарски фотоапарат во четврток, а воедно објави и силен раст во последната финансиска година.

Главниот извршен директор Матијас Харш изјави за dpa дека продажбата се приближува до 600 милиони евра (701 милион долари) во финансиската година што завршува на 31 март, нарекувајќи ја „апсолутно фантастична година“ за компанијата.

„Лајка“ порасна „на глобално ниво“, рече Харш, додавајќи дека е уверен и за тековната година, и покрај меѓународните трговски конфликти.

Бидејќи нема локално производство на објективи и фотоапарати во Соединетите Американски Држави – важен извозен пазар – „Лајка“ испорачуваше големи количини таму на почетокот кога високите царини станаа веројатни. Харш очекува трговскиот спор наскоро да се реши, што ќе ѝ овозможи на компанијата да гледа напред со „голем оптимизам“.

„Лајка“, исто така, истражува нови сегменти на производи, вклучувајќи го и можното издавање на паметен телефон со оптика „Лајка“ за европскиот пазар. „Нешто ќе се случи наскоро“, рече Харш, без да даде детали.

Досега, Leitz Phone, кој „Лајка“ го разви во соработка со „Шарп“, се продаваше само во Јапонија. Оптиката на „Лајка“ се користи и во врвните паметни телефони од кинескиот производител Xiaomi. Според Харш, камерите остануваат клучен фактор во одлуките за купување паметни телефони.

Харш рече дека глобалниот пазар на камери, кој нагло падна за време на подемот на фотографијата со паметни телефони, сега се опоравува, со двоцифрен раст во некои области. „Лајка“ има корист од овој тренд, особено со камерите со целосен фрејм како серијата Leica Q.

Во фискалната 2023/24 година, „Лајка“ ги зголеми приходите за 14% на 554 милиони евра.

„Лајка“ , со седиште во Вецлар во централната германска покраина Хесен, вработува околу 2.400 луѓе ширум светот. Нивниот прв 35-милиметарски фотоапарат беше претставен пред еден век на пролетниот саем во Лајпциг – пресвртница во фотографијата.