Индија го презема филмскиот пазар во Кан – короната ги „заглави“ кинеските директори дома

Можеби е повеќе од симболично што забавата на отворањето на Канскиот пазар во среда, оваа година е спонзорирана од Индија. Кина беше нејзин спонзор веќе неколку години


Франција- Индија е почесна земја на Канскиот филмски пазар и, следствено, огромен контингент од земјата се спушта на Кроазета. Variety дознава дека околу 400 гости тргнуваат од Индија и дека француските амбасади низ целата земја работеле со капацитет за издавање визи.

Тоа е во спротивност со посетеноста од другите делови на Азија, на исток. Присуството на учесници од Хонг Конг и Кина е масовно намалено во споредба со времето пред Ковид. Корејските компании се вратија во респектабилен број, при што некои присуствуваа на физички пазар надвор од нивната матична земја за прв пат по повеќе од две години. Солидната посетеност на корејски директори, исто така, го одразува изборот на корејски филмови во повеќе делови на фестивалот.

„Многу сум возбуден што се враќам во Кан, поминаа три години за нас“, рече Дени Ли, висок менаџер во Contents Panda, дел од студиото Next Entertainment World. „Има многу корејски купувачи и овде“.

Аишварија Раи, актерка и ексмис на светот, е редовна гостинка на Кроазета во Кан

Ограничувањата за патување што ги налага владата, кои опстојуваат во Хонг Конг (задолжителниот карантин е намален на една недела, откако претходно беше 21 ден, но владата одржува агресивен пристап кон авиокомпаниите што превезуваат патници подоцна се покажа дека се позитивни за Ковид) значат дека условите на летот и можноста да се вратат дома се едноставно премногу неизвесни за многумина.

Урваши Раутела

Тоа, пак, го лишува Канскиот пазар од директори од она што претходно беше центар на азиската продажба и филмско финансирање – дури и ако таа улога е донекаде нагризана од зголемената зрелост на кинеската филмска индустрија и значајноста на корејската индустрија.

Компаниите од Хонг Конг, вклучувајќи ги Golden Network и Good Move Media, не присуствуваат, и наместо тоа ќе се обидат да лансираат филмови и да одржуваат деловни односи од далечина. Други, вклучувајќи ги Едко Филмс и Медиа Азија, вложуваат напори и ќе бидат присутни.

„Имаме голем буџетски филм „Град со ѕидови во Коулун“ за продажба. Со оглед на тоа колку е тешко во моментов да се препродаваат азиски филмови, треба лично да разговараме со луѓето“, рече Фред Цуи, GM, шеф на продажба и меѓународна копродукција во Media Asia.

Депика Падуконе

Кина со месеци го ограничи патувањето кон влезот и излезот, бидејќи се обидува да постигне политика за нула – Ковид преку локдаун, масовно тестирање и гранични контроли. Оваа недела ги наметна своите најстроги ограничувања за патување со децении, забранувајќи ги сите освен основните патувања во странство.

Тоа го остава Кан без кинеските компании од копното, кои, во годините пред Ковид, редовно беа на насловните страници. Тие не беа нужно купувачи на волумен, но претходно беа вклучени во зделки со големи пакети и големи буџетски копродукции. Други кинески фирми бараа да инвестираат во меѓународна ИП што може да се искористи преку повеќе медиуми.

Но, можеби е повеќе од симболично што забавата на отворањето на Канскиот пазар во среда, оваа година е спонзорирана од Индија. Кина беше нејзин спонзор веќе неколку години.

Анураг Такур, индискиот министер за информации и радиодифузија, ќе го инаугурира индискиот павилјон во присуство на актерот Р. Махаван, чиешто режисерско деби „Ракети“ е премиерно прикажано на пазарот; филмаџија Шехар Капур; Прасун Џоши и Вани Трипати од Централниот одбор за филмска сертификација; Добитник на Греми Рики Кеј; и плејада актери меѓу кои Навазудин Сидики, Поја Хегде, Таманаа Бхатија и Адити Рао Хидари.

Индија  ќе биде видливо видлива во текот на фестивалот оваа година. Актерката Дипика Падуконе е во жирито за главната конкуренција на долгометражни филмови. Оскаровецот А.Р. Режисерското деби на Рахман, „Le Musk“ е премиерно прикажано на програмата на пазарот во Cannes XR. Документарниот филм „All That Breathes“ на индискиот режисер Шаунак Сен, добитник на големата награда од жирито во Санденс, се прикажува како специјална проекција. И „Противникот“ (1970) на индискиот автор Сатјаџит ​​Реј и „Циркускиот шатор“ на Аравиндан Говиндан ќе бидат прикажани на фестивалот Кански класици.

Телевизиската ѕвезда Хели Шах ќе оди на црвениот тепих за Лореал и ќе го промовира своето филмско деби „Каја Палат“. 

„Кога сте почесна земја на најголемиот светски филмски пазар, вие сте на радарот на западниот свет – тоа може да биде поради вашата креативност и меѓународна привлечност, или можеби поради деловниот потенцијал и масовниот дофат на публиката. Се чини дека сме попознати по второто“, рече Самир Саркар, кој е копродуцент на селекцијата на Канскиот проект La Fabrique „Starfruits“ преку неговата индо-сингапурска облека Magic Hour Films.

„Што се однесува до нашата креативност и меѓународна привлечност, време е да ги негуваме и да ги поддржиме оние филмаџии кои можат да ја однесат индиската кинематографија во нешто позначајно и поуспешно за светската публика“, додаде Саркар. (Варајати)