Хрватскиот туризам во голема потрага по работна сила


Нова година, стара тема и стар проблем на хрватскиот туризам – работна сила. Неколку месеци пред туристичката сезона, големите синџири на хотели во Хрватска веќе почнаа да бараат сезонски работници – како никогаш досега. Во моментов, само неколку хотели се отворени во јужна Истра, но тие вработуваат и домашни и странски работници, пренесува регионалниот бизнис портал СЕЕбиз.

– Процентот на странски работници во однос на локалното население е околу 18 отсто, изјави Изабела Франчула, директор на Одделот за човечки ресурси на AHG.

Одамна поминаа деновите кога потрагата по работна сила можеше да се пополни локално или во соседните држави. Од 2019 година се регрутираат Филипинци. Тие се тука и во јануари.

– На Филипините имаме компании и агенции кои ја организираат работата на Филипинците во европските земји. Работењето овде е добро, платата е добра, како и локацијата, како и времето, вели Џошуа, келнер од Филипини.

Сите со години зборуваат за странска работна сила. Но, тука има и локални, постојано вработени работници.

А кога станува збор за барање домашна работна сила, не би било лоша идеја работодавачите да воспостават уште подобра соработка со образовниот систем. Центарот Пула КЛИК го едуцира токму оној кадар каков што хронично недостасува на хрватската туристичка индустрија.

– По правило оние кои редовно ги продолжуваат студиите без проблем наоѓаат вработување, вели Игор Цицеран, професор по стручно готвење.

Младите се мотивирани, но наместо да работат за некого, сакаат сами да си ја пробаат среќата.

– Решив да отворам кинеско-хрватски ресторан. „Мајка ми е од Кина, а татко ми е босански Хрват“, вели Вито Франиќ, второ одделение, кулинарски уметности.

Не без причина луѓето се клучот за успехот во туризмот. Затоа, инвестирањето во образованието за човечки ресурси и работната сила ќе има далекусежни ефекти врз туристичката конкурентност.