Големите планови на Илон Маск за Твитер: Што знаеме досега

Што може да се случи ако Маск ги следи своите идеи за слобода на говорот, борба против спам пораки и отворањето на „црната кутија“ на алатките за вештачка интелигенција кои ги засилуваат трендовите на социјалните мрежи


Извршниот директор на „Тесла“, Илон Маск, изнесе некои смели, иако сè уште нејасни, планови за трансформирање на Твитер во место за „максимална забава“ откако ќе ја купи платформата за социјалните медиуми за 44 милијарди долари и ќе стане приватна.

Но, донесувањето на она што во моментот е нешто повеќе од мешавина на нејасни принципи и технички детали може да биде значително покомплицирано отколку што сугерира тој.

Еве што може да се случи ако Маск ги следи своите идеи за слобода на говорот, борба против спам пораки и отворањето на „црната кутија“ на алатките за вештачка интелигенција кои ги засилуваат трендовите на социјалните мрежи.

Слобода на говорот – дигитален Градски плоштад

Најжестокиот приоритет на Маск – но и оној со најнејасниот патоказ – е да го направи Твитер „политички неутрален“ дигитален градски плоштад за светскиот дискурс кој дозволува слобода на говор колку што дозволуваат законите на секоја земја.

Тој призна дека неговите планови за преобликување на Твитер може да ја налутат политичката левица и најмногу да ја задоволи десницата. Тој не прецизираше што точно ќе направи во врска со трајно забранетата сметка на поранешниот претседател Доналд Трамп или други десничарски лидери чии твитови се во спротивност со ограничувањата на компанијата против говорот на омраза, насилните закани или штетните дезинформации. Дали Маск треба да оди во оваа насока? Тоа може да значи враќање не само на Трамп, туку и „многу, многу други кои беа отстранети како резултат на заговорите на QAnon, насоченото малтретирање на новинари и активисти, и секако сите сметки што беа отстранети по 6 јануари“, рече Џоан Донован, која студира дезинформации на Универзитетот Харвард. „Тоа потенцијално може да бидат стотици илјади луѓе“.

Маск не ја отфрли можноста за суспендирање на некои сметки, но вели дека таквите забрани треба да бидат привремени. Неговите последни критики се фокусираа на она што тој го опиша како „неверојатно несоодветно“ блокирање на написот на „Њујорк пост“ за Хантер Бајден од страна на Твитер во 2020 година, за кој компанијата рече дека е грешка и е исправена во рок од 24 часа.

Алгоритми со отворен код

Долгогодишниот интерес на Маск за вештачката интелигенција се рефлектира во еден од најконкретните предлози што ги наведе во својата објава за спојување – ветувањето дека „алгоритмите ќе бидат отворени за да се зголеми довербата“. Тој зборува за системите кои ја рангираат содржината за да одлучат што се појавува на фидовите на корисниците.

Делумната недоверба, барем за поддржувачите на Маск, е навестувањето меѓу американските политички конзервативци за „забранувањето во сенка“ на социјалните мрежи. Ова е наводна невидлива карактеристика за намалување на досегот на корисници кои лошо се однесуваат без да се оневозможат нивните сметки. Нема докази дека платформата на Твитер е пристрасна против конзервативците; Студиите го открија спротивното кога станува збор особено за конзервативните медиуми.

Маск повика на објавување на основниот компјутерски код што го придвижува вестите на Твитер за јавна проверка на платформата на кодери GitHub. Но, таквата „транспарентност на ниво на код“ им дава мал увид на корисниците за тоа како Твитер работи за нив без податоците што ги обработуваат алгоритмите, вели Ник Диакопулос, компјутерски научник од Универзитетот Нортвестерн.

Диакопулос рече дека има добри намери во пошироката цел на Маск да им помогне на луѓето да откријат зошто нивните твитови се промовирани или деградирани и дали човечките модератори или автоматските системи ги прават тие избори. Но, тоа не е лесна задача. Преголемата транспарентност за тоа како се рангирани поединечните твитови, на пример, може да им олесни на „неискрените луѓе“ да го играат системот и да манипулираат со алгоритам за да добијат максимална изложеност за нивната кауза, рече Диакопулос.

Да се поразат спам ботовите

„Спам-ботови“ кои имитираат вистински луѓе беа лична непријатност за Маск, чија популарност на Твитер инспирираше безброј сметки на имитатори кои го користат неговиот имиџ и име – честопати за да промовираат измами со криптовалути кои изгледаат како да доаѓаат од извршниот директор на „Тесла“.

Секако, корисниците на Твитер, меѓу кои и Маск, „не сакаат спам“, рече Дејвид Грин, директор за граѓански слободи во Фондацијата Electronic Frontier. Но, кој дефинира што се смета за спам бот?

„Дали се мисли на сите ботови како, знаеш, ако следам бот на Твитер кој само вади историски фотографии од овошје? Избирам да го следам тоа. Зарем тоа не е дозволено да постои?“, вели тој.

Исто така, има многу твитер сметки исполнети со спам, барем делумно управувани од вистински луѓе кои водат низ дијапазонот од оние што ги продаваат производите до оние кои промовираат поларизирачка политичка содржина за да се мешаат во изборите во други земји.

„Автентицирај ги сите луѓе“

Маск повеќе пати изјави дека сака Твитер да ги „автентицира сите луѓе“, двосмислен предлог што може да биде поврзан со неговата желба да ја ослободи веб-страницата од несакани спам сметки.

Засилувањето на секојдневните проверки на идентитетот – како автентикација со два фактори или скокачките прозорци кои прашуваат која од шесте фотографии покажува училишен автобус – може да обесхрабри секого да се обиде да собере армија лажни сметки.

Маск можеби размислува да им понуди на повеќе луѓе „син чек“ – ознаката за верификација што се наоѓа на познати сметки на Твитер – како онаа на Маск – за да покаже дека се тоа што велат дека се. Маск сугерираше дека корисниците би можеле да ги купат ознаките како дел од премиум услугата.

Но, некои активисти за дигитални права се загрижени дека овие мерки би можеле да доведат до политика за „вистинско име“ што наликува на пристапот на Фејсбук кој ги принудува луѓето да ги потврдат своите целосни имиња и да ги користат во нивните профили. Се чини дека тоа е во спротивност со фокусот на слободата на говорот на Маск со замолкнување на анонимни свиркачи или луѓе кои живеат под авторитарни режими каде што може да биде опасно ако пораката на дисиденто му се припише на одредена личност.

Твитер без реклами?

Маск ја промовираше идејата за Твитер без реклами, иако тоа не беше еден од приоритетите наведени во официјалното соопштение за спојување. Тоа можеби е затоа што прекинувањето на главниот начин на заработување пари на компанијата би било тешко, дури и за најбогатата личност на светот.

Рекламите сочинуваат повеќе од 92 отсто од приходите на Твитер во фискалниот квартал јануари-март. Компанијата минатата година лансираше премиум услуга за претплата – позната како Twitter Blue – но се чини дека не постигна многу напредок во привлекувањето на луѓето да платат за тоа.

Маск јасно стави до знаење дека се залага за посилен модел заснован на претплата за Твитер кој им дава на повеќе луѓе опција без реклами. Тоа, исто така, би се вклопило во неговиот обид да ги ублажи ограничувањата за содржината на Твитер – што брендовите во голема мера ги фаворизираат затоа што не сакаат нивните реклами да бидат опкружени со навредливи твитови исполнети со омраза.

Што друго?

Маск твитна и изнесе толку предлози за Твитер што може да биде тешко да се знае кои од нив ги сфаќа сериозно. Тој се приклучи на популарниот повик за „копче за уредување“ – на кое Твитер вели дека веќе работи – што ќе им овозможи на луѓето да поправат твит веднаш по објавувањето. Помалку сериозен предлог од Маск сугерираше пренамена на седиштето на Твитер во центарот на Сан Франциско во засолниште за бездомници „бидејќи никој и онака не се појавува“ – коментар сфатен повеќе како „ископување“ на работната сила на Твитер од ерата на пандемијата отколку како алтруистичка визија за зградата.

Маск не одгвоори на барањето преку е-пошта за да ги разјасни своите планови. (АП)