„Епл“ ги обвини недостигот на чипови и синџирите на снабдување за разочарувачкиот квартал


Акциите на „Епл“ изгубиа малк од вредноста во четвртокот, откако компанијата објави пониски од очекуваните приходи во четвртиот квартал од 2021 година.

Компанијата објави квартален приход од 83,4 милијарди долари, што е зголемување за 29 отсто на годишно ниво, но сепак е помалку од предвидувањата на аналитичарите од 84,85 милијарди долари.

Извршниот директор Тим Кук ги припиша тие недостатоци на проблеми во синџирот на снабдување, наведувајќи ги недостигот на чипови во индустријата и „пречки во производството поврзани со ковид во Југоисточна Азија“.

„Имавме многу силни перформанси и покрај поголемите од очекуваните ограничувања за снабдување, кои проценуваме дека се околу 6 милијарди долари“, додаде Кук.

„Епл“ лансираше голем број нови производи овој квартал, вклучувајќи ги iPhone 13, 13 Pro и 13 Pro Max, третата генерација на Airpods и неодамна, нов MacBook Pro модел напојуван со прилагоден чип.

Уредите забележаа континуиран успех – продажбата на iPhone се зголеми за 47 отсто од пред една година, а продажбата на iPad е зголемена за 21 отсто во споредба со истиот квартал минатата година.

„Епл“ предвидува значително поголема побарувачка за своите нови модели на iPhone 13 отколку што може да обезбеди.

„’Епл’ имаше одлична година со iPhone 13 и покрај сите проблеми во глобалниот синџир на снабдување“, рече Том Џонсон, аналитичар во WPP Mindshare. „Ќе ги видите познатите линии надвор од продавниците на „Епл“ овој Божиќ.

Во обраќањето до инвеститорите во четвртокот, Кук ги истакна напорите на компанијата кон социјалната правда и климатската криза со намалување на количината на пластика во пакувањето на нејзините производи. Кук, исто така, зборуваше за Академијата за програмери на „Епл“ во Детроит, нов акцелератор кој има за цел да им помогне на бизнисите во сопственост на Блек, Латинкс и домородните луѓе.

„Ние ги внесуваме нашите вредности во сè што правиме – се приближуваме до нашата цел во 2030 година да бидеме јаглерод неутрални во нашиот синџир на снабдување и низ животниот циклус на нашите производи, и секогаш да ја унапредуваме нашата мисија да изградиме поправедна иднина“, рече тој.