Дијадеми на Жозефин Бонапарта на аукција


Англија-Царицата Жозефина де Боарне, сопруга на францускиот император Наполеон Бонапарта, ја разбра моќта на накитот и модата да го дефинираат нејзиниот јавен имиџ. Нејзините несреќни претходници не поминаа така добро, па кога таа и Наполеон дојдоа на власт, тие се обидоа да го подобрат својот кралски стил и да ја легитимизираат својата нова влада со воскреснување на историските и културните референци на антички Рим. Тоа резултираше со дијадеми, накит и мода во неокласичен стил, тренд што ја зафати Франција под режимот на Бонапарта. Две историски дијадеми кои го одразуваат овој стил на империјата (секоја со соодветни накит) ќе бидат понудени на продажбата на Sotheby’s во Лондон на 7 декември.

Овие дијадеми се симбол на француската постреволуционерна промена кон класичната едноставност и надворешното отфрлање на вкусот за раскошно украсување од претходниот век. Создадени во Париз во 1808 година, дијадемите и придружните парури, за кои по традиција се верува дека ѝ припаѓале на царицата Жозефина, ја одразуваат најдобрата француска изработка од почетокот на 19 век. Поставени се со камео врежани со класични глави, за некои се сметало дека се антички, за кои се верувало дека го обдаруваат носителот со квалитетите што ги прикажувале како херојство, верност и љубов. Накитот бил во сопственост на приватна колекција во Велика Британија повеќе од 150 години, а заедно се очекува да достигнат цена од 410.000 до 690.000 долари.

Наполеон и Жозефина беа надалеку познати по својот раскошен вкус и апетит за луксуз, а нивниот начин на живот помогна да се оживеат борбените повоени француски работилници за луксуз и беа на чело на новите трендови.

„Со тоа што беше прва што ги вгради овие камео и шаблони во нејзиниот фустан, носејќи ги рамо до рамо со бисери и дијаманти, таа создаде сосема нова мода што го зафати Париз и светот, врз основа на неокласичните форми“, објаснува Кристијан Спофорт, раководител на Одделот за накит на Сотби во Лондон.

„Накитот што се нуди овде ја демонстрира најдобрата деликатна работа на најдобрите француски работилници, а денес речиси и да нема споредливи парчиња во светот“. Повеќето неокласични дизајни беа разделени и ремоделирани откако модата се промени, што ги прави овие парчиња особено големо откритие“.

Прекрасен портрет на Жозефина од Андреа Апијани во 1808 година ја прикажува како носи слична дијадема како карнелијанската, емајлот и златната дијадема која доаѓа на аукција. Во неокласичен стил, украсен е со сина шампле емајл и поставена со дваесет и пет карнелски шапки изгравирани со класични глави. Се нуди со пар соодветни обетки привезоци, чешел за коса и украс за појас со карнелијанска камео од Бахус, сите понудени во нивната оригинална кожна футрола. На другата дијадема има пет камеа кои ги прикажуваат Зевс, Медуза, Дионис, Пан и Гаја, понудени со спојка за појас и украс, исто така во нивната оригинална вградена кутија.

Неокласичниот кралски стил брзо избледе кога режимот на Наполеон Бонапарта заврши, но овие неколку парчиња потсетуваат дека стратешката двојка сфати колку е важен имиџот за стекнување на популарност.