Се враќа стариот начин на патување во Европа


Патувањето во Европа во 2023 година би можело да биде во знакот на возовите со вагони за спиење.

Од Стокхолм до Хамбург и од Брисел и Амстердам до Берлин – ова се само дел од линиите што преврзуваат сè повеќе Европејци ноќе. Автомобилите за спиење стануваат сè попопуларни низ Европа, со голем број нови услуги лансирани од минатото лето, а повеќе услуги допрва треба да бидат лансирани следната година.

Така, патниците кои сакаат возови и се грижат за животната средина можат да патуваат од Стокхолм до Хамбург в0 вагон за спиење, што го овозможи шведската железничка компанија SJ. Од Стокхолм тргнува секој ден во 17.30 часот, а во Хамбург пристигнува во 6.30 часот.

Тука е и прашањето за јаглеродниот отпечаток. Летот од Стокхолм до Хамбург испушта околу 250 килограми јаглерод диоксид по патник, според веб-страницата EcoPassenger. Спротивно на тоа, CO2 што се ослободува за време на патување со воз е само 26 килограми.

Ноќниот воз SJ има девет вагони и може да превезува 400 патници. Ден Олофсон од СЈ вели дека новата услуга ја предложила шведската влада, „бидејќи сакале што е можно повеќе луѓе да патуваат на начин што има што помало влијание врз животната средина, а едно од решенијата бил ноќен во. меѓу Шведска и Германија“.

Возот користи обновливи извори на енергија, а Олофсон вели дека обично го користат Швеѓаните кои користат други железнички услуги од Хамбург.

„Хамбург не е главната дестинација за повеќето патници, но од таму луѓето можат да стигнат до повеќе дестинации во Германија, Франција и така натаму“, вели тој, додавајќи: „Имаме луѓе кои сакаат да патуваат таму за да стигнат до ски-центарот, но и на средба во Брисел. Затоа рано пристигнуваме во Хамбург“.

Од април до септември, на патниците е достапна проширена линија до Берлин, која се натпреварува со постојните ноќни возови меѓу Стокхолм, Хамбург и Берлин – Снолтагет.

Претходно оваа година, ентузијастите кои многу сакаат возови внимателно ја следеа најавата дека белгиско-холандската железничка компанија European Sleeper ќе започне со ноќни услуги од Брисел и Амстердам до Берлин.

Почнувајќи од крајот на мај, оваа компанија првично ќе има три линии неделно, при што возот ќе може да прими околу 500 луѓе.

Зошто меѓу Брисел и Берлин? „Нема друг ноќен воз на оваа рута“, вели Крис Енгелсман, ко-основач на European Sleeper. „Пред околу шест години германските железници го укинаа ноќното поаѓање. Бев фрустриран од тоа бидејќи секогаш беше доста добро исполнето“.

European Sleeper има намера да ја продолжи својата рута до Прага, главниот град на Чешка, од следната година.

Француската компанија Midnight Trains, која има и ноќни поаѓања, вели дека сака повторно да го „разбуди волшебното искуство на ноќното патување“ кога ќе ги лансира своите први луксузни услуги од Париз во 2024 година. Тие имаат за цел да имаат повеќе од 10 дестинации, вклучувајќи ги Рим, Порто и Единбург и тврдат дека нивните возови ќе бидат како „хотели на шини“ кои имаат старомоден „шарм на славата од 20-тите“.

Во меѓувреме, услугата Nightjet, која е во сопственост на Австриските железници, ќе започне подоцна оваа година со ноќни полетувања на линиите Брисел-Виена и Париз-Виена, три пати неделно.
Сепак, во зависност од локацијата, а особено ако патувате од Обединетото Кралство, патувањето со воз често може да биде поскапо од летањето. Цените на возовите во Британија може да бидат за 50 отсто поскапи од летовите, според студијата од 2021 година на магазинот „Who?“.

„Како и со летовите, треба однапред да купите билети за да ги платите поевтино“, вели Марк Смит, основач на страницата за железнички водичи Seat61. „Но, мора да запомните дека авиокомпаниите не плаќаат даноци за гориво. Некои земји наплаќаат ДДВ за патување со воз, но никој не наплаќа за авионски билети. Меѓутоа, тогаш заштедувате со спиење во воз наместо во хотел“, вели Смит.
Тој додава дека иако патувањето со воз до далечни дестинации може да биде поскапо, „гледаме дека многу повеќе луѓе избираат железница“.

„Луѓето порано имаа фобија од летање или едноставно сакаа возови, но сега сите се обидуваат да го намалат својот јаглероден отпечаток и сакаат попријатно патување“, вели Смит. „Луѓето сакаат да избегаат од стресот на аеродромот, а кога патуваат со воз гледаат повеќе пејзажи низ прозорецот, лесно одат до хотелот кога ќе пристигнат во градот и сакаат да го направат тоа повторно“, заклучува Смит, пишува Еурактив.