Продажбата на „Тесла“ низ Европа падна за половина поради Маск


 

Продажбата на нови електрични автомобили на „Тесла“ опаѓа низ Европа, покажуваат податоците, поради политичката реакција против нејзиниот милијардер, главниот извршен директор, Илон Маск.

Бројките од Европската асоцијација на производители на автомобили (АЦЕА) покажаа дека регистрациите за нови автомобили на „Тесла“ се преполовиле во април во споредба со истиот месец претходната година, и покрај поширокиот пораст на електричните возила на батерии во целина.

Производителот на електрични автомобили се соочува со широка реакција против политичките врски на Маск со Доналд Трамп и гласната поддршка за крајно десничарската партија Алтернатива за Германија. Рас Моулд, од инвестицискиот брокер AJ Bell, рече дека падот на регистрациите сугерира дека штетата на брендот предизвикана од политичките интервенции на Елон Маск може да биде трајна.

„Компанијата може да страда и од недостаток на отпечаток од гуми на хибридниот пазар, бидејќи многу возачи сè уште се претпазливи да преминат на целосно електрични возила“, рече тој.

Според најновата слика, АЦЕА соопшти дека регистрациите на „Тесла“ се намалиле од 14.228 во април 2024 година на 7.261 минатиот месец, што е пад од 49%, во ЕУ, Велика Британија и поширокиот блок на Европската асоцијација за слободна трговија – кој го сочинуваат Исланд, Лихтенштајн, Норвешка и Швајцарија.

Сепак, вкупната продажба на електрични автомобили на батерии се зголемила за 27,8% во април, во споредба со пад од 22,4% кај бензинските автомобили и пад од 24,7% кај дизел автомобилите.

Оваа година продажбата на „Тесла“падна на некои од нејзините најголеми пазари, а имаше и политички протести во некои од нејзините салони. Во Велика Британија, компанијата регистрираше само 512 нови возила во април, според бројките од Здружението на производители и трговци на автомобили, што е намалување од 62% во однос на претходната година.

Зборувајќи на Економскиот форум во Катар минатата недела, Маск изјави за Блумберг дека иако Европа е најслабиот пазар на „Тесла“, таа е „силна насекаде на друго место“ и иако „изгубила некои продажни патеки на [политичката] левица“, „ги добила на десницата“.

Иако политиката влијаеше на продажбата на „Тесла“ во Европа, аналитичарите во инвестициската банка УБС, исто така, сугерираа дека во Кина, „Тесла“ губи од локалните брендови на електрични возила.

Минатата година кинескиот бренд BYD објави глобална продажба од над 100 милијарди долари, претекнувајќи ја „Тесла“ како најголема светска компанија за електрични автомобили по приходи.