Почина Френк Вилијамс, Ф1 легенда


Англија- Почина сер Френк Вилијамс, основачот и поранешен директор на тимот на Вилијамс Рејсинг. Тој имаше 79 години.

Вилијамс го однесе својот тркачки тим од празен магацин за теписи до врвот на Формула 1, славејќи 114 победи, комбинирани 16 светски првенства за возачи и конструктори, додека стана тимски шеф со најдолг стаж во историјата на спортот.

„Откако беше примен во болница во петокот, Сер Френк почина мирно утрово опкружен со своето семејство“, се вели во соопштението на Вилијамс Рејсинг.

Возачот на Вилијамс, Џорџ Расел, се сеќаваше на Вилијамс како „вистинско прекрасно човечко суштество“.

Животот на Вилијамс е дотолку понеобичен по ужасната сообраќајна несреќа што ја доживеа во Франција, која го остави со повреди, па затоа лекарите размислуваа да му ја исклучат машината за одржување во живот.

Но, неговата сопруга Вирџинија нареди нејзиниот сопруг да се одржи во живот и неговата чиста одлучност и храброст – карактеристики кои ја персонифицираа неговата кариера – му овозможија да продолжи со љубовта на својот живот, иако од  инвалидска количка.

Тој ќе остане во својата улога како директор на тимот на Вилијамс уште 34 години пред најголемиот семеен тим на Ф1 да биде продаден на американска инвестициска групација во август.

Френсис Овен Гарбет Вилијамс е роден во Саут Шилдс на 16 април 1942 година од офицер на РАФ и директорка. Се школувал на колеџот Сент Џозеф, приватен интернат во Дамфрис, каде што станал опседнат со автомобили по возењето со Jaguar XK150.

Како патувачки продавач Вилијамс ги исполни своите тркачки амбиции викендот и, на само 24 години, лансираше свој тим, Френк Вилијамс Racing Cars.

Четири години подоцна, тие се натпреваруваа во Формула 2, а со колегата и најблизок пријател Пирс Куриџ зад воланот, Вилијамс дипломираше во Ф1 во 1969 година користејќи половен Брабам.

Но, трагедијата се случи на холандското ГП во 1970 година.Излета од патеката, едно од неговите предни тркала удри во кацигата, а неговиот автомобил се запали. Во тој период тој неволно продаде 60 отсто од својот тим на Волтер Волф во 1975 година.

Но, Вилијамс не беше создаден да биде возач на задното седиште и, очаен за независност, тој ги прекина врските со канадскиот бизнисмен.

Тој отвори продавница во стар магацин за теписи во Дидкот, Оксфордшир и потпиша договор со надежниот млад инженер по име Патрик Хед.  Со финансирањето на Саудиска Арабија и ангажирањето на австралискиот возач Алан Џонс, Вилијамс Гран При инженеринг стана сила.

На британското ГП во 1979 година, Џонс ја забележа првата пол-позиција на Вилијамс пред тимскиот колега Клеј Регазони да ја освои првата победа на тимот еден ден подоцна.

Во 1980 година, Џонс му ја донесе првата титула на Вилијамс. Тимот, исто така, ги освои шампионатите за конструктори, додека Кеке Розберг беше крунисан за шампион кај возачи во 1982 година. Но, во 1986 година, животот на Вилијамс засекогаш ќе се промени.

По тестот на патеката Пол Рикард во март, Вилијамс тргна на трка од 98 милји до аеродромот во Ница со изнајмен Форд Сиера. Патувајќи низ ветровитите патишта со брзина, Вилијамс изгуби контрола и автомобилот заврши на покривот по пад од 2,5 метри во поле.

Патникот на Вилијамс, маркетинг менаџерот на тимот Питер Виндзор, избега со полесни повреди. Но, Вилијамс доживеа скршеница на ‘рбетот што ќе го остави во инвалидска количка до крајот на животот.

„Задоцнив на авион за кој не требаше да доцнам затоа што го измешав француското време со англиското“, изјави подоцна Вилијамс. „Патиштата беа многу нерамни, изнајмениот автомобил не беше најдобар на светот, и одеднаш излегов од патот наопаку и со скршен врат.

„Беше многу неправедно кон моето семејство, особено кон сопругата, поради тоа како се променија моите околности. Во ретроспектива, тоа беше невнимателна и себична работа да се направи. Животот продолжи, а јас можев да продолжам, но тоа беше хендикеп во вистинска смисла на зборот“.

И покрај повредите кои му го променија животот, Вилијамс се врати на кормилото на својот тим во рок од девет месеци. Во текот на следните 11 години, следеа уште пет шампионати за возачи – вклучувајќи ги оние за Најџел Менсел и Дејмон Хил – како и седум титули за конструктори.

Но, ќе има поголема болка за Вилијамс кога Аиртон Сена загина само во неговата трета трка за британскиот тим на ГН на Сан Марино во 1994 година.

Вилијамс беше прогласен за витез од кралицата Елизабета Втора во 1999 година, но неговиот тим никогаш не можеше да го повтори својот најславен период од 1980-тите и 1990-тите. Тој се повлече во 2013 година, годината во која почина неговата сопруга, дозволувајќи и на неговата ќерка Клер да го преземе секојдневното водење на тимот.

Вилијамс се избори со пневмонијата во 2016 година.

И, на Италијанското ГП во Монца, историското спортско поглавје беше затворено кога семејството Вилијамс се натпреваруваше на својата 739-та и завршна трка по продажбата на Дорилтон Капитал.

Вилијамс зад себе ги остави синовите Џонатан и Џејми, ќерката Клер, и внуците Ралф и Натаниел. (АП)