Наставата во училиштата во Србија ќе се надополнува – инспекцијата ќе контролира

Откако почнаа протестите на студентите, на кои се приклучија и средношколците, па и основците, некаде организирано и цели училишта, наставата во Србија беше прекината, а сега се бара начин таа да се надополни.
Но, како што објави министерката за образование Славица Ѓукиќ-Дејановиќ денеска, сите обиди на Министерството за стабилизирање на состојбите во образовниот систем наишле на отпор.
„Кога апелиравме да продолжи наставата на сите нивоа, тоа беше сфатено како закана. Нападите на Министерството беа застрашувачки, особено кога испративме инспекција – реакциите беа бурни. А кога беа целосно исплатени јануарските плати, иако имаше 20 дена одмор, донесовме одлука да извршиме исплати во февруари врз основа на новото наведено работно време.
Таа додаде дека основните училишта доставиле план за продолжување на наставата и дека постои можност да започне имплементацијата веќе на 17 март.
„Пет проценти од училиштата сè уште се блокирани, но 95 проценти од училиштата функционираат нормално. Повеќе од половина од училиштата цело време имаа полни 45 минути часови, додека некои ја скратија наставата на 30 минути, но наставниците се обидоа да го зголемат материјалот. училиштата се организирани, а според законот имаме можност да ги поместиме работните денови Министерот може да ја продолжи учебната година за четири или пет дена, така што имаме можност учениците да го надополнат пропуштениот материјал“, заклучи Ѓукиќ-Дејановиќ.
Министерката за образование Славица Ѓукиќ-Дејановиќ се осврна на барањата на студентите за нејзина оставка, нагласувајќи дека тоа за неа не е спорно, туку дека случувањата во образовниот систем се дел од пошироката стратегија на дестабилизација.
„Оставката на поединец, вклучително и мојата, апсолутно во ниту еден момент не е спорна. Заклучокот е дека оние што сакаат да учат веруваат дека Министерството требало да биде поактивно. Сепак, нападот врз образовниот систем беше дел од поширок план, со цел да се блокира државата и како увертира на она што, според нивниот план, требаше да се случи на 15 март.
Ѓукиќ-Дејановиќ рече и дека вложила многу енергија во дијалогот со учесниците на протестот, верувајќи дека ќе успее да ги убеди со моќта на нејзините аргументи.
„Верував дека дијалогот е клучен метод за зближување на различните страни, особено во образованието. Сепак, по целото мое учество во разговорите, сфатив дека сите само дополнително ја зајакнаа својата позиција и дека не е постигнат напредок“, заклучи таа.