Матие Блази е новиот креативен директор на Шанел


Францускиот луксузен бренд Шанел го избра 40-годишниот Матие Блази како нов креативен директор наместо некој од познатите дизајнери во модната индустрија.

Француско-белгискиот дизајнер Блази можеби е скромен, но не е непознат, бидејќи беше на чело на италијанскиот бренд Bottega Veneta во последните три години и долго време се зборуваше за него во индустријата како идна ѕвезда.

Сега, откако ги победи попознатите личности како Хеди Слиман на посакуваното работно место, тој треба да го преземе вториот по големина бренд за луксузна облека во светот во момент кој ја одредува кариерата.

Се вели дека импресионирал со своите длабински презентации за време на процесот на регрутирање, тој отелотворува „нова генерација со искрена понизност“, рече модниот претседател на Шанел Бруно Павловски за неговата номинација .

Заедно со неговата креативност, комплиментот за неговиот лик подвлече уште една од неговите перципирани квалитети: недостатокот на огромно его во индустријата позната по нив.

Серж Кареира, моден експерт на Универзитетот Sciences Po во Париз, рече дека дискретните сопственици на семејството на Шанел, Ален и Жерар Вертхајмер, бараат лојална фигура како само четврти креативен директор во легендарната историја на брендот.

„Шанел е семејна куќа во приватна сопственост“, изјави тој за АФП. „Брендот може да има долгорочен пристап и да дозволи време за работите.

Предавајќи ги уздите на Шанел со неговата годишна продажба од речиси 20 милијарди долари, Блази ќе има задача да го придвижи брендот од 40-годишниот период дефиниран од неговиот легендарен дизајнер Карл Лагерфелд.

Во последните пет години, тоа го правеше Виржини Вијард, избраната наследничка на покојниот Лагерфелд пред неговата смрт во 2019 година, која постојано растеше во продажба.

Блази доби широко распространети пофалби за неговата работа во Bottega Veneta од 2021 година, помагајќи да се модернизира изгледот на класичната италијанска куќа за кожни производи, правејќи ја по разиграна и смела, а истовремено и проширување на својата палета на производи.

Тој го надгледуваше лансирањето на неговите први мириси и накит од високата класа и ги ажурираше класичните „inrecciato“ ткаени модели на брендот со хит чанти како Kalimero, Andiamo и Sardine.

Еден од неговите први проекти беше дизајнирање пар фармерки од кожа од 7.000 долари (6.700 евра) принтани со тексас дезен што ги прави да изгледаат како памучните верзии.

Неговите ревии на модната недела во Милано, на кои присуствуваа познати личности како Џулијан Мур и Џенифер Лоренс, брзо станаа „главна точка, постојано меѓу најжешките билети“, изјави за AFP луксузниот уредник на The Business of Fashion, Роберт Вилијамс.

Меѓутоа, Шанел е поинаква скала, што значи дека „притисокот да се поддржи таа креативна предност со дизајни што може да се носат е секако многу поголем“, објасни Вилијамс.

„Обемот на производи и колекции што тој ќе мора да ги надгледува, како и сликите што излегуваат низ вратата, е многу поголем. Но, исто така се и ресурсите. Тоа е многу моќна машина“.

Тежок пушач, често скромно облечен во само фармерки и маица, Блази собира уметност и е близок пријател со белгискиот моден мајстор Раф Симонс, ментор и поранешен шеф во два наврати.

Тој израснал во Париз со татко му експерт по уметност и мајка историчар, заедно со сестра и брат близначки.

„Том Соер беше мојот херој од детството“, изјави тој за Њујорк Тајмс во интервју минатата година, мислејќи на слободоумниот лик од романот на Марк Твен.

Неговата сопствена тинејџерска бунтовност доведе до тоа да биде испратен во интернати во Франција и Англија.

Блази студирал мода во уметничкото училиште Ла Камбре во Брисел и по дипломирањето бил ангажиран од Симонс, со што ја започнал кариерата во која брзо се издигнува низ големите европски и американски етикети.

Тој првпат го привлече вниманието на јавноста додека дизајнираше како дел од анонимен колектив кој состави колекција за францускиот Maison Margiela во 2014 година.

Иконската британска модна новинарка Сузи Менкеш била толку импресионирана од неговата работа со користење на ретки ткаенини што го „надиграла“ во една статија во „Вог“, пишувајќи дека „толкав талент не може да се држи под фолија“.

Тоа му помогна да се поттикне понатаму, што доведе до работни места во Селин, како и во Келвин Клајн каде што повторно работеше под Сајмонс, овој пат во Њујорк.

Нивниот двегодишен престој во Соединетите држави ненадејно заврши кога беше отпуштен во 2018 година, оставајќи го Блази да стои на улица со картонска кутија во која се наоѓал неговиот канцелариски имот.

„Се чувствував како филм“, изјави тој за Њујорк Тајмс.

Неуспехот не помогна ништо да го забави неговиот подем, а последниот чекор го однесе до врвот на светот на модата.

Ботега Венета на истата функција ја назначи Британката Луиз Тротер, објавија Асошиетед прес и АФП. Тротер го наследи Блази, кој од 2021 до 2024 г ја зазеде оваа позиција.

Луиз Тротер пристигнува од францускиот бренд Carven, каде што е креативен директор од февруари 2023 година. Таа ќе и се придружи на Ботега Венета на крајот на јануари во 2025 година. „Тротер е позната по нејзината способност да црпи инспирација од реалниот живот и нејзиниот прецизен пристап кон облеката“, се вели во соопштението на францускиот моден конгломерат Керинг, кој е сопственик на Ботега Венета.