„Кан не е лојален на никого“. Остлунд меѓу егото и создавање филмска историја

Остлунд ја презема улогата на шеф на жирито точно половина век откако легендарната колешка Швеѓанка Ингрид Бергман ја имаше честа


Мајорка– Шведскиот режисер Рубен Остлунд вети дека ќе го држи под контрола своето его како шеф на жирито во Кан, а исто така изјави за АФП зошто неговиот следен филм може да ја смени историјата на фестивалот.

Остлунд зборуваше за АФП во градината на неговата куќа на шпанскиот остров Мајорка за неговата возбуда што ќе го води жирито на најпрестижниот филмски фестивал во светот следниот месец.

Тоа доаѓа само една година откако тој по втор пат ја освои главната награда Златна палма за неговата општествена сатира на високата класа „Триаголник на тагата“.

Меѓу филмаџиите на кои ќе им суди е уште еден двократен победник — 86-годишниот Кен Лоуч — а Остлунд вети дека ќе биде скрупулозно демократски ако најновиот Британец „Стариот даб“ го заведе жирито.

„Ако е најдобриот филм, ќе му ја доделиме Палмата“, рече тој, додавајќи низ смеа: „Дефинитивно ќе работам многу напорно за да ги надминам сопствените егоистички цели да бидам првиот режисер со три Златни палми“.

Штом ќе заврши должноста во жирито, 49-годишниот ќе се врати да работи на неговиот следен проект, „The Entertainment System is Down“, за група патници во авионот кои откриваат дека немаат што да им го одвлекува вниманието на 17- час лет.

„Всушност имам цел со филмот, да ја сменам историјата на Канскиот филмски фестивал“, рече тој, смеејќи се.

Планот е да вклучи непрекината 10-минутна сцена на детето кое треба да чека да дојде редот на iPad.

„Кога ќе почнат да сфаќаат дека ова е снимка во реално време, мислам дека многу луѓе ќе бидат многу, многу фрустрирани“, рече тој, сè уште се насмевнуваше. „Сакам да креирам историја“.

„Најважното време’ 

Остлунд живее за овие непријатни заеднички моменти. Неговите филмови имаат измачувачки, но смешен поглед на неволјите од средната класа како во неговиот претходен добитник на палма за светот на уметноста, „Плоштад“ од 2017 година, и ја мачат публиката со речиси неподносливи сцени како продолжената секвенца со повраќање и какање во „Триаголник на тагата“.

Тој ја споделува посветеноста на организаторите од Кан на театарското искуство – тврдејќи дека кината играат уште поважна социјална улога во ерата на паметните телефони.

„Може да се каже дека најважното време на киното е денес, бидејќи тоа е една од ретките простории каде што заедно гледаме работи. Сите други содржини, сами ги консумираме пред индивидуален екран“, рече тој.

Остлунд ја презема улогата на шеф на жирито точно половина век откако легендарната колешка Швеѓанка Ингрид Бергман ја имаше честа.

Останатите членови на жирито допрва треба да бидат објавени, но тие ќе имаат особено славни режисери кои ќе ги оценуваат, вклучително и други претходни победници како Јапонецот Хироказу Коре-еда, Германецот Вим Вендерс и Италијанката Нани Морети.

Кан „е една од ретките арени каде се чувствувате — во ред, парите играат улога, но не можете да ја купите вашата позиција во конкуренција“, рече Остлунд.

„Можете да имате, како, мал ирански филм направен од 19-годишен режисер кој снима филм на (дигитална) камера покрај навистина, навистина големи буџетски филмови, и овие два филма мора да се оценуваат подеднакво“.

Се смета дека Кан ги фаворизира минатите победници во својот избор, но Остлунд останува скромен во однос на сопствените изгледи да се врати во конкуренцијата.

„Тие ќе му оддадат почит на мојот следен филм и дефинитивно ќе го разгледаат… Но, ако не е добар филм, нема да биде конкуренција“, рече тој.

„Мислам дека Кан не е лојален на никого“.