Како работи руската пропаганда?


Методите што ги користи руската пропаганда ги опиша руски новинар уште во 2016 година и тие се уште се применуваат и се релевантни.

„Студирав на Факултетот за новинарство на Московскиот државен универзитет. Имавме воен оддел. Во атмосфера на тајност, нè учеа посебна борбена пропаганда – уметност на сеење раздор во редовите на непријателот со помош на дезинформации и манипулации со свеста. Дозволете ми да ви кажам, тоа е страшна работа. Не се шегувам.

Борбената или „црната“ пропаганда дозволува какво било искривување на вистинските факти за решавање на пропагандните проблеми. Ова е ефикасно оружје што се користи со единствена цел да го нокаутира мозокот на непријателот.

Методот „расипана харинга“. Методот на „превртена пирамида“. Методот „голема лага“. Принципот „40 до 60“. „Апсолутно очигледен“ метод. Ги знаете и сите овие методи и техники, но едноставно не го сфаќате тоа кога ќе ги сретнете. Бевме научени да користиме специјални пропагандни техники против војниците на непријателската војска. Денес тие се користат против цивилното население на нашата земја.

Веќе две години, читајќи руски весници или гледајќи телевизиски емисии, забележав  дека луѓето кои ја координираат дистрибуцијата и толкувањето на вестите во Русија  учат од истиот учебник како и јас, од истиот весел полковник или неговите колеги.

На пример, методот „расипана харинга“. Работи вака. Се избира лажно обвинение. Важно е да е што е можно повалкано и поскандалозно. На пример,  малтретирање деца или убиство, по можност од алчност, добро функционираат.Целта на „расипана харинга“ не е да го докаже обвинението туку  да предизвика широка, јавна дискусија… Колку е неправедно и неправедно.

Човечката психа е уредена така што, штом обвинението стане предмет на јавна дискусија, неизбежно се појавуваат  „поддржувачи“ и „противници“, „експерти“, бесни „обвинителки“ и жестоки „бранители“ на обвинетиот. Но, без разлика на нивните ставови, сите учесници во дискусијата повторно и повторно го изговараат името на обвинетиот во врска со валкано и скандалозно обвинение, со што се шири сè повеќе „расипана харинга“, додека конечно не  „замириса“. т.е. почнува да го следи насекаде. Прашањето „убиен-украде-заведен или не“ станува главно кога ќе се спомне неговото име.

Или, на пример, методот „40 до 60“ измислен од Гебелс. Се состои во создавање медиуми кои даваат 60 проценти од своите информации во интерес на непријателот. Од друга страна, откако на овој начин ќе ја заслужат неговата доверба, останатите 40 проценти се користат за исклучително ефективни, благодарение на оваа доверба, дезинформации.

За време на Втората светска војна имаше радио станица што антифашистичкиот свет ја слушаше. Се мислеше дека е британска. Дури по војната се покажа дека тоа е всушност радио станица на Гебелс, која работела на принципот „40 до 60“ што тој го развил.

Методот „голема лага“ е многу ефикасен. Малку наликува на методот „расипана харинга“, но всушност функционира поинаку. Неговата суштина е да и понуди на публиката таква универзална и ужасна лага со највисок степен на самодоверба што е речиси невозможно да се поверува дека е можно да се лаже за такво нешто.

Трикот овде е во тоа што правилно составена и добро измислена „голема лага“ предизвикува толку длабока емоционална траума кај слушателот или гледачот што потоа ги одредува неговите ставови долго време, спротивно на какви било аргументи на логика и разум.Лажните описи на сурова злоупотреба на деца или жени работат особено добро.

Да речеме дека пораката за распнато дете, поради длабоката емоционална траума што ја предизвикува, ќе ги одреди ставовите на личноста што ја добила оваа информација долго време, без разлика колку некој подоцна се обидува да го убеди, користејќи логични аргументи.

Но, нашиот весел полковник особено го почитуваше методот на „апсолутен доказ“, кој дава, иако не брзи, но сигурни резултати.Наместо да докажувате нешто, вие го пласирате она што сакате да ја убедите публиката како нешто очигледно, земено здраво за готово, и затоа безусловно поддржано од огромното мнозинство на населението. И покрај неговата навидум едноставност, овој метод е неверојатно ефикасен, бидејќи човечката психа автоматски реагира на мислењето на мнозинството, барајќи да му се придружи.Важно е само да се запамети дека мнозинството нужно мора да биде доминантно, а неговата поддршка апсолутна и безусловна – инаку желбата за приклучување нема да се оствари.

Меѓутоа, ако се исполнат овие услови, бројот на поддржувачи на „мнозинската позиција“ почнува постепено, но сигурно да се зголемува, а со текот на времето се зголемува експоненцијално – главно поради претставниците на ниските општествени слоеви, кои се најмногу подложни на „ефектот на приврзаност“. Еден од класичните начини за поддршка на методот на „апсолутни докази“ е, на пример, објавувањето на резултатите од различни социолошки истражувања кои покажуваат апсолутно општествено единство за одредено прашање.Методите на „црната“ пропаганда, се разбира, не бараат овие извештаи да имаат врска со реалноста.

Можам да продолжам. Ние всушност бевме подучувани цела година, а списокот на методи е доста долг. Тоа сепак не е важно, туку следново. Методите на „црна“ пропаганда влијаат на публиката на ниво на длабоки психолошки механизми на таков начин што последиците од ова влијание не можат да се отстранат со вообичаените логички аргументи.

„Големата лага“ го постигнува овој ефект преку емоционална траума. Методот на апсолутен доказ е преку „ефектот на приврзаност“. „Расипана харинга“ – воведувајќи во умот на публиката директна асоцијација помеѓу предметот на нападот и валканото, скандалозно обвинување. Едноставно кажано, борбената специјална пропаганда го претвора човекот во зомби кој не само што активно ги поддржува ставовите вградени во неговиот ум, туку и агресивно се спротивставува на оние кои имаат други ставови или се обидуваат да го убедат во нешто друго користејќи логични аргументи.

Тоа всушност не може да биде поинаку. Сите методи на борба и специјална пропаганда се обединети со една единствена цел. Тоа е да се ослабне непријателската армија со внесување внатрешен раздор, меѓусебна омраза и недоверба еден кон друг во нејзините редови.

Денес овие методи се користат против нас. Резултатот до кој водат е токму оној за кој се создадени. Меѓутоа, меѓусебната омраза и внатрешните несогласувања не се појавуваат во непријателската војска, туку во нашите домови и семејства.Само излезете надвор и видете како се промени земјата во текот на изминатите три години. Ми се чини дека борбената специјална пропаганда работи уште поефикасно против сопственото население отколку против непријателските војници.Веројатно затоа што, за разлика од непријателските војници, цивилите не можат да се заштитат себеси“, пишува рускиот новинар.