И тоа се случи: Цените на батериите на електричните автомобили паднаа под важен праг


Кинеските производители ги фаворизираа батериите со литиум железо фосфат (LFP), кои се поевтина опција. Ова е една од клучните причини за падот на цената.

Цените на батериите за електричните возила постојано паѓаат, а главен фактор е растот на побарувачката.

Според студијата на Меѓународната агенција за енергетика (IEA), минатата година глобалната побарувачка за батерии за прв пат надмина еден терават-час капацитет. Од тоа, 85% се користеле во електрични автомобили.

Уште поважна вест е дека просечната цена на батериите падна под 100 долари за kWh. Овој пад е резултат на пониските цени на суровините, како што е литиумот, и технолошкиот напредок во производството.

Најголем пад на трошоците е забележан во Кина, каде што ќелиите на батериите сега се за 20 до 30% поевтини отколку во Европа.

Кина доминира на пазарот на батерии
Повеќе од 70% од батериите за електрични возила се произведуваат во Кина, а главни производители се BYD и CATL.

Системот за производство на батерии во Кина го покрива целиот синџир на снабдување:

Кинеските производители им дадоа предност на батериите LFP, кои се поевтини и поиздржливи, иако имаат малку помала енергетска густина од батериите никел-манган-кобалт (NMC).

Ова значи дека електричните автомобили ќе станат уште попристапни во иднина, благодарение на континуираниот напредок во технологијата на батерии.