Градоначалничката на Париз им се сврте на џиповите по референдумот за електричните тротинети

Следниот февруари ќе се гласа дали да се зголемат таксите за паркирање на таканаречените спортски теренски возила, објави Ан Идалго


Градоначалничката на Париз, Ан Идалго

 

Охрабрена од овогодинешната победа за забраната за изнајмување електрични тротинети, градоначалничката на Париз, Ан Идалго, има нова цел на улицата: џиповите.

Натпреварувајќи се се за место во историјата како жена која го направи Париз зелен, таа вети уште еден градски референдум.

Следниот февруари ќе се гласа дали да се зголемат таксите за паркирање на таканаречените спортски теренски возила.

Ако априлскиот референдум за електронски тротинети можеше да помине, градоначалничката треба да биде уверена во уште една лесна победа.

Во таа прилика излезе само дел од електоратот, а тие беа во огромно мнозинство луѓе кои активно ги мразеа е-скутерите.

За џиповите, Идалго (64) вети дека жителите на Париз нема да бидат засегнати. Во секој случај, сопственоста на теренци – и на автомобили воопшто – е релативно ниска во 20-те арондисмани или области на главниот град. Значи опозицијата ќе биде минимална.

Наместо тоа, луѓето на кои најмногу им пречат повисоките такси за паркирање се жителите на предградијата кои возат џипови во Париз за работа или задоволство. Добро, тие нема да гласаат.

Но, тајмингот покрена сомнеж дека таа го користи за да го одвлече вниманието од сопствениот проблем.

Членовите на опозицискиот совет во париското градско собрание намирисаа крв во текот на двонеделното патување на Ана Идалго во Нова Каледонија и Француска Полинезија во Јужниот Пацифик во октомври.

Првата половина од посетата наводно била за официјална работа, но од 21 октомври таа останала за да ја посети својата ќерка која живее на полинезискиот остров Рајатеа.

Не помогна тоа што нејзиното отсуство се совпадна со последиците од нападите на 7 октомври во Израел, кога во Париз имаше сериозни грижи за блискоисточниот конфликт кој се прелеа на улиците.

Кабинетот на градоначалникот објави остро демант дека имало нешто непристојно во врска со патувањето. Во него се вели дека продолжувањето на официјалните посети од лични причини е прифатена практика и дека г-ѓа Идалго го платила вториот дел од своето престојување, како и повратниот авионски билет.

Официјално целта на посетата беше прво да се оддаде почит на гробиштата во Нова Каледонија, каде што се погребани депортираните од Париската комуна 1871 година. Гробиштата ги плаќа градот Париз.

Потоа, во Француска Полинезија, градоначалничката и нејзината партија одржаа голем број состаноци со локалните избрани функционери, пред да го разгледаат познатото место за сурфање во Теахупо, кое ќе се користи на Олимписките игри во Париз следната година.

Но тој кулминативен момент на посетата никогаш не се случи, поради локалните протести поради еколошките трошоци за новата олимписка платформа за гледање.

Назад во Париз, реакцијата на десничарските членови на париското собрание беше сè само не пацифична.

„Ќе ви дадам заштеди – 60.000 евра заштеда“, рече десничарскиот советник Дејвид Алфанд во дебатата во вторникот за силно задолжениот буџет на градот. Посетата на градоначалникот чинеше нешто помалку од 60.000 евра.

„Кој може искрено да каже дека ова патување до другиот крај на светот било на кој било начин соодветно? Само мадам Идалго не може да види дека има проблем“.

За опозицијата, немаше оправдување г-ѓа Идалго да го види олимпиското место, бидејќи министерот за спорт и шефот на Олимпискиот комитет – луѓе кои се многу повеќе вклучени во организирањето на Игрите – веќе беа таму.

Не остана незабележана ниту еколошката цена на патувањето.

„Има нешто сериозно непристојно во вперувањето со прст кон медицинска сестра или градител кој мора да го користи својот автомобил за да дојде во Париз, кога во исто време објаснувате како е апсолутно неопходно да се прелетаат 30.000 километри во авион“, рече опозициската советничка Нели Гарние. (Би-Би-Си)