Голем број аналитичари ги намалија препораките за акциите на „Тесла“


Тесла“ ги објави резултатите од првиот квартал кои ги разочараа дури и нејзините најжестоки фанови на Волстрит.

Пет циклуси на намалувања на цените досега оваа година на „Тесла“, дизајнирани да ја поттикнат побарувачката, ги намалија просечните продажни цени толку значително што оперативните маржи паднаа од повеќе од 19 отсто пред една година на 11,4 отсто. Севкупно, заработката падна за речиси една четвртина.

Изведбата на батеријата што трепка беше далеку од неверојатната приказна за раст што Илон Маск долго време им ја продаваше на инвеститорите. Во вестите, дури седум аналитичари ги намалија своите ценовни цели за акциите. На пладне на 20 април, акциите на „Тесла“ паднаа за 9,3 отсто на 164,40 долари, со што беше збришана пазарна капитализација од 58 милијарди долари, износ еднаков на повеќе од една третина од вредноста на Нетфликс.

Но, за еден водечки аналитичар, распродажбата не е ни приближно доволно голема за да ги доведе акциите на „Тесла“ во согласност со нејзините основи. Дејвид Трејнер, основач и извршен директор на инвестициската истражувачка компанија „Њу Констрактс“ (New Constructs), верува дека користејќи ги најреалните проекции за продажба и заработка, „Тесла“ вреди околу 28 долари по акција, или една шестина од нејзината моментална цена – која, патем, е намалена 60 отсто од својот врв од 415 долари достигнат кон крајот на 2021 година.

„’Тесла’ е сè уште многу преценета“, изјави Трејнер за „Форчн“ (Fortune), посочувајќи на пазарната вредност што е сепак двојно повеќе од комбинираните вреднувања на Тојота и Фолксваген“, пренесува СЕЕбиз.

Трејнер не е поколебан од приказната дека „Тесла“ не е првенствено компанија за автомобили, туку технолошки моќник кој ќе го постави темпото во самоуправувачките возила и ќе ги произведе батериите од следната генерација на кои ќе се потпрат нејзините конкуренти. Едноставно кажано, тој верува дека поплавата од нови, главно достапни модели објавени од секој голем конкурент значително ќе ја намали профитабилноста на „Тесла“ понатаму. За Трејнер, се е до бројките. Прво, колку треба да биде еднаква на идната заработка на „Тесла“ за да се оправда сегашната горна граница, и второ, проценка на нејзината вистинска вредност врз основа на разумни проекции за продажба и профит. Во новиот извештај, Трејнер дава свои проценки кои покажуваат дека Тесла не ги исполнува двата критериуми.

Колку брзо треба да расте Тесла за да вреди над 500 милијарди долари?

За двете вежби, Трејнер користи една од најдоверливите алатки во финансиите, анализата на дисконтираните парични текови. За да види што треба да направи Тесла за да заслужи вреднување од на половина билион долари, тој вклучи податоци за продажбата, профитот и капиталот во следните осум години кои се враќаат на тој гигантски репер. За „Тесла“ да стигне таму, Трејнер смета дека треба да ја зголеми продажбата со стапка од 28 отсто до 2031 година и да постигне оперативни маржи по оданочување од 13 отсто, 80 отсто повисоки од сегашното ниво на „Тојота“ од 7 отсто. „Тесла“, исто така, треба да го задржи растот на капиталните вложувања на една третина од сегашната стапка, покрај барањата за постојана изградба на нови фабрики за да го одржи тоа експлозивно производство.

Ако ги достигне овие високи метрики, „Тесла“ би заработила 100 милијарди долари нето оперативен профит до 2031 година, 60 отсто повеќе од „Тојота“, „Стелантис“, ГМ и „Форд“ заедно, надминувајќи го она што „Епл“ го заработил во последните четири квартали. Заклучок на Трејнер: Невозможна мисија. Тоа нема да се случи.

Која е вредноста на „Тесла“ ако користиме оптимистички, но разумни проекции за фундаментите?

„Најверојатното“ сценарио на Трејнер вели дека „Тесла“ навистина ќе стане многу поголема компанија во годините што доаѓаат, но ќе генерира само малку поголем профит отколку што бележи денес. Уште еднаш, големиот спротивен ветер ќе биде нападот на евтини електрични возила кои се борат за истите клиенти. Трејнер верува дека „Тесла“ веројатно ќе ја зголеми продажбата брзо, помеѓу 20 отсто и 30 отсто годишно во 2023, 2024 и 2025 година и 10 отсто во следните пет години. Проблем: предвидува дека нејзините оперативни маржи ќе паднат од 13 отсто во 2023 година на 7 отсто во следните години. Затоа, заработката нема да порасне многу и покрај брзиот раст на продажбата.

Сепак, „Тесла“ ќе се рангира како титан во индустријата за осум години, со годишна продажба од 4,5 милиони возила, 3,5 пати повеќе од бројката за изминатите четири квартали. Ова е еднакво на 43 отсто од сите „Тојота“ возила купени од клиентите во изминатите 12 месеци и еднакво на сите новокупени фолксвагени. Ако „Тесла“ може да ги исполни тие сè уште предизвикувачки бројки, Трејнер верува дека акциите на компанијата треба да вредат 28 долари по акција во моментов.

„Сè се одвива како што предвидовме во претходните извештаи“, вели Трејнер.

„’Тесла’ навистина признава дека автомобилскиот бизнис нема да ги заработи парите што ги предвидел Маск, а јасно е дека тврдењата дека помошниот бизнис ќе го обезбеди потребниот дополнителен раст се обична игра“, пренесува СЕЕбиз.

Илон Маск, „композиторот“ на електричните возила, изгради одлична компанија, но исто така продаде следбеници со неверојатно пренатрупана визија. Од друга страна, верниците ѝ доделија на „Тесла“ неверојатно надуена пазарна капитализација. „Тесла“ може да остане голема компанија. Нејзините акции, тврди Трејнер, поддржан од силна логика, одат кон катастрофа.