Германското индустриско производство падна на ниво од 2005 година


Германското индустриско производство падна на најниско ниво од 2005 година во август, бидејќи производството во виталната автомобилска индустрија во земјата падна за 18,5 проценти во однос на претходниот месец.

Неочекувано лошите податоци доаѓаат во време кога германскиот канцелар Фридрих Мерц треба да се сретне со производителите на автомобили во земјата во Берлин во четврток за да разговара за секторот во земјата кој се бори со проблеми. Мерц вети дека ќе ја оживее најголемата економија во еврозоната, но досега таа стагнира.

Севкупно, индустриското производство падна за 4,3 проценти во август во однос на претходниот месец, покажаа сезонски прилагодените податоци во среда. Економистите анкетирани од Ројтерс предвидоа помал пад од 1 процент.

Исклучувајќи ги краткорочните и привремените шокови за време на глобалната финансиска криза и на врвот на пандемијата Ковид-19, податоците покажаа дека индустриското производство е на најслабо ниво од 2005 година. Тоа е речиси 20 проценти под својот врв пред пандемијата. Производството на автомобили надвор од овие две кризи е на најниско ниво од 2000 година.

Индустриското производство „падна како карпа“, напиша во белешка до клиентите, Карстен Брзески, светски раководител на макроекономијата на ING, додавајќи дека ризикот Германија повторно да се лизне во техничка рецесија е зголемен со два последователни квартали пад на БДП.

Клаус Вистесен, главен економист за еврозоната во консултантската компанија Pantheon Macroeconomics, ги нарече индустриските податоци „грди“, но забележа дека еднократните ефекти малку ги искривиле бројките.

Според германската канцеларија за статистика, „остриот пад“ на производството на автомобили делумно се должи на подоцнежното затворање на фабриките за автомобили за празниците оваа година, како и на промената на производството.

Но, предупредувањето за профит од германскиот производител на автомобили BMW доцна во вторникот беше најновиот потсетник за структурните предизвици на индустријата додека се бори со преминот кон автомобили на батерии, слабата продажба во Кина и американските увозни тарифи.

Германската економија е заглавена во стагнација повеќе од три години.

Мерц се обидува да го оживее растот преку масивен план за јавни трошоци финансиран од долг, но економијата се намали за 0,3 проценти во вториот квартал, бидејќи нејзиниот производствен сектор зависен од извоз беше погоден од глобалните трговски тензии.