Германија планира со „климатски“ да ја замени понудата за јавен превоз од 9 евра


Германија би можела да направи подостапен јавен превоз по успехот на билетот од 9 евра.

Повеќе од 20 милиони луѓе го купија месечниот билет за патување од 9 евра во јуни, наменет за помош на луѓето за време на енергетската криза.

А сега германската влада размислува за воведување „климатски билет“ како замена за евтината транспортна понуда која трае до крајот на август.

Според нацртот на програмата за итна заштита на климата (Klimaschutzsofortprogramm), владата – составена од коалиција меѓу Социјалдемократите (СПД), Зелените и Слободните демократи (ФДП), би можела да понуди „Климатикет“ за употреба во локалниот јавен транспорт.

Нацрт-плановите, кои му беа достапни за дневниот весник Handelsblatt, наведуваат дека „треба да се користат тарифни мерки за трајно зголемување на атрактивноста на локалниот јавен превоз“.

Според владините предлози, евтиниот „климатски билет“, за локален транспортен, како месечен или годишен билет за регионален железнички превоз на патници, ќе обезбеди евтино железничко патување во иднина.

Германските покраини се одговорни за локалниот јавен превоз. Сепак, федералната влада е подготвена „финансиски да поддржи“ „климатски билет“. Деталите сепак се уште се испитуваат. На пример, нацртот не покажува колку „климатскиот билет“ може да ги чини потрошувачите.

Сличен билет има и во Австрија.

Групите за социјални права и политичарите ја повикуваат владата да ја продолжи понудата од 9 евра или да размисли за друг евтин транспортен договор, како што е годишниот билет од 365 евра.

Од 1-ви јуни, луѓето во Германија можат да го користат билетот од 9 евра за да патуваат со сите автобуси, возови и трамваи на јавен превоз низ целата земја. Билетот не важи за возови на долги релации.

Но, министерот за транспорт Фолкер Висинг и министерот за финансии Кристијан Линднер изјавија дека понудата нема да биде продолжена поради тешката економска ситуација.

Според германските медиуми, Сојузната агенција за животна средина ја поддржува идејата за наследник на моделот по истекот на важноста на билетот од 9 евра, кој би можел да се финансира со укинување на субвенциите за намалување на штетите врз климата во транспортниот сектор.

Германија се обидува да смисли начини за намалување на емисиите на CO2 до 2030 година со цел да ги постигне климатските цели.

Сите министерства треба да поднесат предлози до министерот за економија и клима Роберт Хабек (Зелените). Се очекува федералниот кабинет да ја одобри програмата за заштита на климата во средината на јули.

Како функционира билетот во Австрија?

Klimaticket во Австрија се смета за „вреден придонес за климата на нашата планета“, стои на  веб-страница.

Тоа им овозможува на луѓето „да ги користат сите редовни услуги (јавен и приватен железнички, градски и јавен превоз) во одредена област една година: регионално, меѓурегионално и на национално ниво“.

Националната карта – Klimaticket Ö – важи за целиот јавен превоз низ цела Австрија, но со 1.095 евра за една година, не е евтин. Сепак, важи и за регионален и за меѓуградски превоз.

Исто така, постојат Klimaticket специфични за регионот кои се многу попристапни. Билетот во Салцбург, на пример, чини околу 270 евра годишно.