Ербас 320 стана најпопуларниот патнички авион во историјата


Патничкиот авион А320 на Ербас денес го престигна Боинг 737 по испораки и го зазеде првото место на листата на најпопуларни патнички авиони во светот во историјата, според податоците од британската консултантска фирма Сириум.

Европскиот гигант вечерва испорача авион А320 на саудиската авиокомпанија Флајнас, со што испораките од овој тип авиони од неговото воведување во 1988 година достигнаа 12.260 авиони, според Сириум.

Боинг 737 ја држи титулата најпопуларен патнички авион од 1990-тите.

Управата на Ербас не ги коментираше веднаш податоците собрани од британската консултантска фирма.

Боинг и Ербас им испорачаа на клиентите повеќе од 25.000 авиони со тесен труп, првично дизајнирани за превоз на патници од помали аеродроми до големи воздушни центри, а подоцна и за приклучување кон флотите на нискобуџетните авиокомпании.

Ербас започна кампања за да ги освои и да ја искористи можноста создадена од намалувањето на производството на Боинг поради послабата побарувачка по терористичките напади од 9 септември 2001 година.

Европскиот концерн веќе го престигна Боинг во производството и ја зазеде позицијата на водечки светски производител, но рушењето на рекордот на пазарот на авиони со тесен труп е кулминација на четириесетгодишна трансатлантска битка за пазарен удел, забележува Ројтерс.

Проектот за авионите А320 беше лансиран во 1984 година, во време кога многумина се прашуваа дали Ербас ќе „преживее“ уште една деценија, оптоварени со несогласувања околу стратешкиот пристап и поделбата на трудот меѓу земјите-партнери Франција, Германија, Шпанија и Велика Британија и проектите на два комерцијално неуспешни авиони со широк труп.

А320 полета три години подоцна и го воведе иновативниот систем за контрола на летање преку жица во семејството на класични патнички авиони, кој ги замени хидрауличните или механичките системи со електронски контроли.

Синдикатите и некои авиокомпании во тоа време се спротивставија на револуционерниот систем за контрола, но ризикот се исплатеше за инженерите на Ербас, а системот „fly-by-wire“ сега е стандарден во современите авиони.

Боинг го постави стандардот за производство на авиони со тесен труп во 1960-тите со популарниот модел 737, но по сериозните несреќи во 2018 и 2019 година, во кои загинаа вкупно 346 лица, тој западна во криза и сега полека го враќа производството на претходните нивоа, со регулаторни ограничувања.

И Ербас и Боинг треба да воведат нови модели во текот на следната деценија, но вчера на конференцијата ISTAT во Прага објавија дека нема да започнат со развој толку брзо бидејќи чекаат напредок во технологијата на моторите.

Во меѓувреме, Ербас планира да го прошири производството на моделот А320 во САД и Кина, забележува Ројтерс.