„Епл“ десет години по ерата на Стив Џобс: Станаа „фабрика“ за пари, но ја загубија „аурата“ на иновации

Десет години по смртта на Стив Џобс, „Епл“ се трансформираше во екосистем на уреди и услуги, поскап од сите други компании во светот, но ја загуби „аурата“ на иновации својствени за неговиот митски статус.
„Тим Кук не е Стив Џобс“, „Епл повеќе не е иноватор“, „Стив Џобс се врти во гробот“ и слични коментари е наоѓаат често на Твитер, точно во време кога Тим Кук, кој ја презеде компанијата во август 2011 година, воведува нови производи, пренесува СЕЕбиз.
Навидум е зачуван стилот на Стив Џобс, кој почина на 5 октомври. Секој нов производ е свечено претставен. Секогаш на тој ден, без разлика дали станува збор за техничко подобрување, нова серија на производи, нова услуга или нова боја на куќиштето, Тим Кук и неговите соработници настапуваат со еднаква помпа и ентузијазам.
„Без Стив Џобс, Епл ја загуби способноста да лансира производи што носат револуција на пазарот“, вели независниот аналитичар Роб Ендерле, додавајќи дека тие станале финансиска компанија, која функционира како добро „подмачкана“ машина која знае како вечно да ги „цица своите лојални потрошувачи“.
Компанијата, која го започна својот подем во гаража во Силиконската долина во 1976 година, го промени секојдневниот живот на стотици милиони луѓе со своите компјутери, додатоци и уреди.
Визионерот Стив Џобс, два пати темелно ја стресе информатиката: во 1980 -тите кога воведоа графички интерфејс и кога воведоа паметни телефони.
Кога ќе следи 3 -та револуција?
Оттогаш, „Епл“ претстави само паметен часовник.
„Карактеристиката на Епл отсекогаш била иновацијата и тоа е важно, но има и други критериуми, како што е способноста на компанијата да се трансформира“, вели аналитичарот Каролина Миланези.
Групацијата Купертино го збогати својот асортиман со додавање на голем број нови услуги и нивно прецизно интегрирана во уредите.
„Епл денес има повеќе жици на својот инструмент отколку што му овозможува да свири подобро и да привлече нови корисници, како и да ги задржи на крајот“, вели таа.
Таквата стратегија во целина немаше да ја отфрли ниту Стив Џобс, кој секогаш се обидуваше да го поедностави и контролира потрошувачкото искуство од А до Ш, како што е напишано во неговата биографија.
Ниту Епл ниту која било друга компанија не донесе револуција во дигиталниот свет во последните десет години. Култот кон јаболкото, сепак, е се уште жив и го притиска Тим Кук и денес.
Бројни аналитичари веруваат дека колосот од Калифорнија и денес носи пронајдоци.
„Тие се иновативни и денес. Запишано е во ДНК на таа компанија, и мислам дека Стив Џобс би бил горд“, смета Ден Ајвс и како пример го наведува развојот на чипот М11, кој ги заменува процесорите на другите компании во нивните понови уреди.
„Ајфон ќе продолжи да биде срцето и белите дробови на растот на Епл со текот на годините…“, тврди Ајвс.
Наскоро 3.000 милијарди
Во секој случај, методите на Тим Кук го воодушевуваат Волстрит: пред десет години, Епл вредеше околу 350 милијарди долари, а на 1 октомври, вредноста достигна 2.358 милијарди.
„Ќе достигне 3.000 милијарди во рок од 6 до 9 месеци“, тврди Ден Ајвс.
Се чини дека недостигот на микрочипови во светот не влијаеше прекумерно врз капацитетот на компанијата да одговори на барањата на пазарот.
До денес, групата беше релативно поштедена од монополската тужба поднесена од издавачот на видео игри Epic Games, откако Епл ја отстрани нивната игра од своите уреди.
Во таа област, Тим Кук, води политика на минимални отстапки, што силно отстапува од Џобс, познат по своите бурни реакции.
„Во последните 10 години стилот на Стив Џобс не опстана“, вели Каролина Миланези, потсетувајќи на тешкиот карактер на покојниот Џобс.
„Мислам дека Тим Кук е подобар директор на компанијата за денешното општество“, заклучува таа.