Електричните автомобили стануваат огромен проблем во Холандија


Електричните автомобили стануваат огромен проблем во земја која беше меѓу пионерите на европско тло кога станува збор за ЕВ.

Во прашање е Холандија, која веќе страда од значителни проблеми во високонапонската и нисконапонската мрежа со постојани исклучувања.

Европската унија децидно им рече „не“ на автомобилите што испуштаат CO2 од 2035 година, инвестирајќи се во електромобилноста. Денес, кога граѓаните на ЕУ се соочуваат со реални проблеми во однос на ЕВ, сликата за нив се менува.

Високонапонската електрична мрежа не може да издржи повеќе од тековната потрошувачка, а нисконапонската уште помалку, што предизвикува континуирани прекини на електричната енергија во четирите главни градови во земјата на лалињата.

Жителите на Утрехт, Ротердам, Амстердам и Хаг се крајно незадоволни од ситуацијата во која се наоѓаат, а слично искуство имаат и некои градови во Германија.

Компанијата Штедин е најголемиот оператор на холандската електрична мрежа и веќе ја предупреди владата дека ситуацијата е неодржлива. Ова беше особено влошено во Утрехт, каде што открија дека побарувачката за електрична енергија е поголема од капацитетот на мрежата.

Од него зависат илјадници домови, а во политиката на зелена транзиција и зголемувањето на цената на рускиот гас, државата ги поттикна граѓаните да ги заменат гасните инсталации со електрични и топлински пумпи.

Сега кога мрежата е преоптоварена, бидејќи енергетската инфраструктура е недоволна за се поголемиот број потрошувачи, сите се чешаат со глава и повикуваат да се вратат „обичните“ автомобили.

Покрај тоа, повеќето сопственици на ЕВ ги полнат на јавните станици за полнење кога заминуваат од работа, главно навечер, помеѓу 17:00 и 20:00 часот.

Операторот на мрежата ја предупреди владата дека за да се избегне практиката на затемнување, ќе биде неопходно да се инсталираат повеќе од 54.000 електрични трансформатори и повеќе од 100.000 километри нови инсталации, што е невозможно на краток рок, покрај тоа што нема да се реши ситуацијата во долгорочно кога има уште повеќе на патиштата ЕВ.

Експертите заклучуваат дека ако денес во Холандија има речиси 450.000 електрични и електрифицирани автомобили, што предизвикува метеж на мрежата, тогаш во 2035 година, кога ќе престане производството на автомобили со SUS мотори, ќе се случи вистинска катастрофа, пренесува Б92.