„Џенерал моторс“ објави загуба од 1,6 милијарди долари поради промената на американската политика кон електричните возила


Најголемиот американски производител на автомобили, „Џенерал моторс“ (ЏМ), ќе претрпи загуба од 1,6 милијарди долари следниот квартал, бидејќи САД ги намалија даночните олеснувања за електричните возила (ЕВ) и ги олеснија ограничувањата за емисии, политики на претседателот Доналд Трамп.

Акциите на „ЏМ“, кој инвестираше во електрични возила и ограничувања за емисии кои сега се чини дека ги напуштаат САД, паднаа за околу два проценти денес, веќе пред отворањето на њујоршката берза.

Попустите за електрични возила беа укинати минатиот месец и изнесуваа 7.500 долари за нови и до 4.000 долари за половни.

Агенцијата за заштита на животната средина на САД работи на олабавување на ограничувањата за емисиите од автомобилите, додека администрацијата на претседателот Доналд Трамп работи на укинување на стимулациите за производителите на автомобили да се префрлат на електрични возила.

Трамп, исто така, го доведе во прашање федералното финансирање за инфраструктура за полнење електрични возила и ја блокираше Калифорнија да ја забрани продажбата на нови возила на бензин.

Мерките на Трамп го намалуваат притисокот врз производителите на автомобили постепено да ги укинат возилата на бензин.

Џенерал моторс (ЏМ) денес изјави дека ќе наплати надомест од 1,2 милијарди долари за да го намали капацитетот за производство на електрични возила и дополнителни 400 милиони долари надоместоци за раскинување за подизведувачите вклучени во тој бизнис.

Компанијата вели дека нема да влијае на нејзината моментална линија на електрични верзии на автомобили од „Шевролет“, „Џенерал моторс“ и „Кадилак“ и очекува тие модели да продолжат и во иднина.

Електричните возила долго време се сметаа за иднината на американската автомобилска индустрија. Во 2020 година, Џенерал моторс (ЏМ) објави дека ќе инвестира 27 милијарди долари во електрични и автономни возила во текот на следните пет години, што е зголемување од 35 проценти во однос на претходните планови.

Во 2021 година, компанијата објави планови да има повеќе од половина од своите фабрики во Северна Америка и Кина способни да произведуваат електрични возила до 2030 година, а подоцна се обврза да инвестира околу 750 милиони долари повеќе во мрежи за полнење електрични возила до 2025 година.

ЏМ постави цел да ги направи повеќето од своите возила електрични до 2035 година и да ја направи целата компанија „јаглеродно неутрална“.

Драстичните промени во економските и еколошките политики што се менуваат од една администрација до друга им го отежнуваат планирањето на американските производители на автомобили.

Производителите на автомобили се соочуваат и со зголемена конкуренција од странските конкуренти, како што е кинескиот гигант BYD. Компанијата во јули соопшти дека нејзината продажба се зголемила за 31 процент во првата половина од годината на 2,1 милиони возила, главно благодарение на бумот на електрични возила во Кина, спонзориран од државата.

Подемот на BYD и другите кинески производители на електрични возила претставува предизвик за Tesla и другите големи глобални производители на автомобили, бидејќи кинеските конкуренти навлегуваат во Европа, Југоисточна Азија и други пазари нудејќи попристапни опции и пониски цени од западните производители.