Бигелоу се врати: „Куќа од динамит“ е најимпресивната премиера на Нетфликс во Венеција


Венеција – По речиси една деценија без објавување на долгометражен филм, на фестивалот во венеција е постигнат консензус: најновиот филм на режисерката Кетрин Бигелоу „Куќа од динамит“ вредеше да се чека.

Откако нејзиниот последен филм, „Детроит“, не успеа да го добие истото внимание на наградите како нејзините претходни два филма наградени со Оскар, „The Hurt Locker” и “Zero Dark Thirty, на добитничката на наградата за најдобар режисер, ѝ требаше пауза за да ја пронајде својата следна тема. На прес-конференцијата на фестивалот, за „Куќа од динамит“ во вторник, таа рече: „Морам да бидам страсна за темата. Јас не знам дали сум навистина режисерка или не, но сум апсолутно посветена на темата и приказната. И тогаш чувствувам дека можам да направам сè, но навистина морам да верувам во материјалот што е.“

„Куќа од динамит“, издание на Нетфликс, ја води публиката низ различни перспективи за тоа што би се случило ако Белата куќа се соочи со претстоен нуклеарен ракетен напад. „Ова е еден вид глобално прашање, каде што сме со нуклеарно оружје. И, се разбира, надеж наспроти надеж, можеби еден ден ќе ги намалиме нуклеарните залихи“, рече Бигелоу за нејзината мотивација и порака зад филмот. „Но, во меѓувреме, ние навистина живееме во куќа од динамит. И затоа мојот интерес беше да ги објавам тие информации.“

Во речиси 15-те години откако „The Hurt Locker“ ја освои наградата за најдобар филм, трките за сценарија доживеаја забележителни промени, а многу повеќе режисери беа номинирани во категоријата. Бигелоу, забележливо, не одлучи да го напише „Динамит“, туку го донесе номинираниот за Оскар и поранешен претседател на NBC News, Ноа Опенхајм („Џеки“), за да го напише трилерот.

За нивната соработка, сценаристот рече: „Една од многуте работи што ја прават Кетрин толку извонредна режисерка е нејзината посветеност на автентичност, а од самиот почеток, нејзиниот мандат беше „Ајде да откриеме како ова навистина би функционирало“. Да ги внесеме луѓето во овие простории каде што ќе се донесуваат овие одлуки и да покажеме како всушност ќе се одвиваат работите.“ И така, од првата минута, ја изградивме приказната заедно.“ За нејзините претходни три филма, Бигелоу слично соработуваше тесно со Марк Боал, кој ја освои наградата за најдобро оригинално сценарио за „The Hurt Locker“.

Иако Опенхајм беше единствениот неактер што ѝ се придружи на Бигелоу на сцената за време на прес-конференцијата, режисерката сепак вложи максимални напори да ги истакне повеќе од своите соработници кои помогнаа да се случи сложената политичка драма, почнувајќи од Бери Акројд, кого Бигелоу го нарече „најталентираниот кинематографер во бизнисот досега“.

„Неговиот дар е да го направи да се чувствува што е можно пореално. Тој доаѓа од документарци, па затоа е навистина само природен превод и транзиција во театарско дело“, рече таа. „Веројатно немаше да го снимам филмот ако тој не беше достапен. Толку беше важен.“

Во однос на техниката на Акројд за потопување на публиката во ситуацијата, актерката од „Куќа од динамит“ Трејси Летс рече: „Во секој даден момент, можеби имам 20 камери на мене. Тоа е многу невообичаено на кој било сет.“

Актерот и драматург, добитник на Пулицерова награда, се издвојува меѓу ѕвездената екипа во која се Ребека Фергусон, Идрис Елба, Џаред Харис, Грета Ли и многу, многу други познати лица од телевизијата и филмот (вклучувајќи повеќе поранешни студенти на „Хамилтон“). Со толку голема екипа, можеби ќе им биде тешко на членовите на Академијата да најдат консензус за тоа за кои специфични актери да гласаат. Тоа е навистина ансамблско дело.

За време на прес-конференцијата на фестивалот, Летс дополнително ја пофали работата на Бигелоу и Опенхајм, велејќи: „Филмот може да се изведе чисто процедурално, и ние едноставно гледаме луѓе како си ја вршат својата работа и ништо друго освен својата работа. Но, вистината е дека тие се човечки суштества кои ги извршуваат овие функции. И така човештвото се провлекува, се прикрадува, се појавува на необични начини и во необични моменти, понекогаш немајќи никаква врска со ситуацијата во која се наоѓаме. Но, навистина мислам дека тоа е дел од убавината и силата на филмот, потсетник дека на крајот на краиштата ова се човечки суштества кои ги носат овие одлуки.“

Подоцна, Бигелоу одлучи да истакне уште повеќе екипа под линијата, која беше клучна за доловување на нејзината прогонлива пророчка визија. „Го имаме [сценографијата] Џереми Хиндл, кој ги изгради сценографиите и обезбеди средини во кои овие луѓе му даваат и степен на реалност што, да, сценариото е извонредно“, рече таа. „Но, во исто време ви се потребни средини во кои овие актери и ликови настапуваат.“

Уредничката Кирк Бакстер, исто така, доби пофалби за спојување на трите дела од филмот, кои покажуваат различни гледни точки во текот на истите 20 минути акција. „Тоа е како жонглирање. Мислам, сите овие истовремености и детали и, да, човечноста во тоа. „Тоа е речиси како тродимензионален шах“, рече Бигелоу. „Балансирајќи го сето тоа и видот на внимателна прецизност што беше неопходна за да се појави човештвото, тоа е извонреден монтажер.“

Конечно, неодамнешниот добитник на Оскар, Волкер Бертелман беше споменат за неговата музика „надвор од границите“, која ги држи гледачите цврсто заглавени во такт. „Никогаш не сум слушнал нешто слично. Затоа сум многу среќен режисер што собрав толку одлична екипа“, додаде режисерот.

Иако филмските фестивали во Венеција и Телурајд беа малку ролеркостер за Нетфликс, бидејќи „Џеј Кели“, „Франкенштајн“ и „Балада за мал играч“ не беа примени толку добро како што беше предвидено од стриминг услугата, „Куќа од динамит“ им овозможува да го завршат шоуто на врв, иако со тежок материјал. На крајот на краиштата, како што рече Опенхајм, „Светот е секогаш нестабилен на еден или друг начин. Конструиравме ова [нуклеарно] оружје што може да го уништи целиот живот, и чудо е, искрено, што нешто ужасно сè уште не се случило.“

„Куќа од динамит“ синоќа премиерно беше прикажан на Филмскиот фестивал во Венеција во 2025 година, и доби 11-минутни овации. Нетфликс го објавува филмот во петок, 10 октомври. (IndieWire)