БГНЕС: Бугарија гради три приоритетни коридори за ЕУ, Скопје го саботира Коридорот 8
Бугарија напорно работи на три европски транспортни коридори. Ова конкретно за БГНЕС го изјавија од Министерството за транспорт и врски. Коментарот е одговор на тврдењата на македонскиот вицепремиер и министер за транспорт Александар Николоски, кој ја обвини Бугарија дека ги саботира плановите за европската транспортна мрежа, вклучувајќи го и Коридорот 8.
„Во еден од неговите последни настапи, тој истакна дека Софија ја става Северна Македонија во неповолна положба со тоа што планира алтернативна рута за транспортниот Коридор 10. Десната рака на македонскиот премиер Христијан Мицкоски тврди дека само Скопје активно ја гради железничката пруга кон Бугарија, која е дел од Коридорот 8“, пишува медиумот.
Понатаму стои:
„Во моментов, активно се работи на модернизација на делови од главниот правец TEN-T, што треба да биде завршен до 2030 година. Според регулативата донесена во летото оваа година, низ територијата на Бугарија минуваат три европски транспортни коридори – ЕТЦ „Балтичко Море – Црно Море – Егејско Море“, ЕТЦ „Западен Балкан – Источен Медитеран“ и ЕТЦ „Рајна – Дунав“ . Опсегот на ЕТЦ „Западен Балкан – Источен Медитеран“ ги опфаќа и врските со Република Србија и Република Северна Македонија, чие завршување е приоритет за нашата земја. Со оглед на високата инвестициска вредност на проектите, бугарската страна разговара за различни опции за обезбедување финансирање за завршување на коридорите во роковите наведени во регулативата. Имплементацијата на Коридорот 8 останува главен приоритет за Бугарија
Се реализираат проекти во насока Софија – Пловдив – Бургас и Карнобат – Синдел – Варна со вкупна инвестициска вредност од над 3 милијарди лева. Активно се работи на спроведување на проектот за исчезнатата железничка врска со Северна Македонија од околу 2,4 километри. (наменет за финансирање во рамките на Програмата „Транспортна поврзаност“). Во исто време, се развиваат проектни решенија за модернизација на железничката делница од Радомир до Гуешево и од Гуешево до границата со Северна Македонија. Роковите за реализација и поднесување на одобрување на изработката на проектот се до вториот квартал од 2025 година“, пишува БГНЕС.
Министерството за транспорт потсетува дека во октомври минатата година се одржале два значајни состаноци на кои, покрај потврдата на заложбите на Бугарија и Северна Македонија за изградба на железничката врска меѓу двете земји, биле наведени и потребните експертски и технички решенија за забрзување на изградбата на овие проекти. На нив учествувале и претставници на ЕК, Европската инвестициска банка (ЕИБ) и Европската банка за обнова и развој (ЕБОР). Постигнатото разбирање меѓу Бугарија и Северна Македонија било поддржано од претставници на финансиските институции, а била изразена и нивната подготвеност за идна помош.
Министерството за транспорт и врски активно работи на одржување на последователен состанок за продолжување на конструктивните разговори поврзани со Коридорот 8. На прашањето дали Софија смета дека сегашната форма на проектот Коридор 10 им штети на бугарските интереси со зголемување на важноста на Солун на сметка на Бургас и Варна, Министерството одговорило за БГНЕС:
„Целта на Трансевропската транспортна мрежа е да ја покрие цела Европа, да обезбеди пристап и поврзување до сите региони во Унијата и да ја зајакне социјалната, економската и територијалната кохезија меѓу нив. Европските транспортни коридори, вклучително Коридорот 10 е дел од приоритетната мрежа на ЕУ. Сите земји-членки прават напори да развијат интероперабилна висококвалитетна инфраструктура и оперативна ефикасност долж коридорите.
Бугарија интензивно ги развива двете поморски пристаништа во Бургас и Варна, како стратешки влезни точки за трговските текови што минуваат низ регионот. Пристаништето Бургас е дел од европскиот транспортен коридор „Балтичко Море – Црно Море – Егејско Море“. Во моментов е во тек капитален проект кој ќе овозможи значително зголемување на потенцијалот на пристаништето.Фериботскиот комплекс во пристаништето во Варна е објект кој овозможува преоптоварување на возовите, како и менување на оските на пругата од колосек 1.435 mm на колосек 1.520 mm. Со оваа единствена предност, терминалот обезбедува некои од најкратките и најевтините рути за превоз меѓу Европа и Азија“, изјавиле од бугарското Министерство за транспорт.