Администрацијата на Бајден најави нови стандарди за автомобилите: Како до нула емисија на гасови?


Администрацијата на Бајден во средата објави нови стандарди за емисиите на автомобили, кои властите ги нарекоа најамбициозниот план досега за намалување на емисиите на патнички возила што ја затоплуваат планетата.

Новите правила ги релаксираат првичните ограничувања за издувните цевки предложени минатата година, но на крајот се приближуваат до истите строги стандарди поставени од Агенцијата за заштита на животната средина.

Правилата доаѓаат во време кога продажбата на електрични возила, кои се потребни за исполнување на стандардите, почна да забавува. Автомобилската индустрија го наведе понискиот раст на продажбата во своето противење на преферираните стандарди на ЕПА, претставени минатиот април, како дел од нејзиниот амбициозен план за намалување на емисиите на патнички возила што ја загреваат планетата.

ЕПА соопшти дека според нејзиното последно правило, индустријата би можела да ги исполни ограничувањата доколку 56% од продажбата на нови возила се електрични до 2032 година, заедно со најмалку 13% од плаг-ин хибриди или други делумно електрични автомобили, како и поефикасен бензински автомобили.

Тоа би било огромен пораст во однос на тековната продажба на електрични возила, која се зголеми на 7,6 отсто од продажбата на нови возила минатата година, од 5,8 отсто во 2022 година.

Новите стандарди ќе избегнат повеќе од 7 милијарди тони емисии на јаглерод што ја затоплуваат планетата во следните три децении и ќе обезбедат речиси 100 милијарди американски долари годишни нето придобивки, вели ЕПА, вклучително и пониски трошоци за здравствена заштита, помалку смртни случаи и повеќе од 60 милијарди долари годишно. заштеда на трошоци за гориво, одржување и поправки.

Американскиот претседател Џо Бајден, кој ја направи борбата против климатските промени белег на неговото претседателствување, наведе „историски напредок“ во неговото ветување дека половина од сите нови автомобили и камиони продадени во САД ќе бидат со нулта емисија до 2030 година.

„Ќе ја исполниме мојата цел за 2030 година и ќе се тркаме напред во годините што следат“, рече Бајден во вчерашната изјава.

Правилото на ЕПА се применува за моделите од 2027 до 2032 година и значително ќе ги намали емисиите на стакленички гасови што ја загреваат планетата, како и друго загадување на воздухот, како што се оксиди и честички од новите патнички автомобили, лесни камиони и камиони.

Автомобилите и камионите го сочинуваат единствениот најголем извор на емисии на стакленички гасови во САД, а ЕПА рече дека новото правило ќе помогне да се „управува со климатската криза“ и истовремено да го забрза усвојувањето на почисти технологии за возила. Агенцијата го финализира правилото бидејќи продажбата на чисти возила, вклучително и плаг-ин хибриди и целосно електрични возила, достигна рекордно ниво минатата година.

Новото правило го одложува спроведувањето на построгите стандарди за загадување од 2027 до 2029 година, откако автомобилската индустрија ги нарече предложените одредници неприменливи. Правилото се зголемува за речиси да го достигне посакуваното ниво на ЕПА до 2032 година.