25 милијарди долари, за 23 години: Лондон доби нова подземна железница (галерија)


Англија- Линијата Елизабет, изградена од Crossrail Ltd, е многу очекувана, нова железница што беше отворена во вторник. Тоа е првата нова подземна железничка линија во градот од 1979 година.

Екипа на „Бизнис инсајдер“ отиде на ексклузивна турнеја околу две од централните станици на линијата Елизабет во март, како и возење со воз. Првата станица што ја погледнавме наоколу беше во Падингтон – една од главните железнички станици во Лондон што беше отворена во 1854 година.

Станицата Падингтон на линијата Елизабет е толку голема што највисокиот облакодер во Лондон, Шард, може да се смести внатре доколку биде рамно поставен, изјави извршниот директор на Crossrail Марк Вајлд за време на обиколката.

Вајлд рече дека линијата Елизабет првично била планирана пред 23 години, а изградбата траела 13 години. Откако пропушти неколку рокови за своето деби, конечно е отворен.

Вo одбележување на лансирањето на линијата Елизабета, кралицата Елизабета Втора ја посети железничката пруга која го доби нејзиното име. Научила како да додава пари на картичката за патување Oyster на станицата Падингтон во Лондон.

Некои станици имаат уметнички детали внатре. На пример, станицата Падингтон имаше облаци испечатени на стаклениот таван, што го претставува секој вид облак на небото, рече комесарот за транспорт за Лондон Енди Бајфорд на турнејата во март.

Пред обиколката, имаше дефект во радио системот што значеше дека возовите мораа да престанат да сообраќаат два часа. Вајлд рече дека сè уште има „недостатоци и чуда што треба да се испеглаат“ со железницата.

Тунелите се одвоени од платформата со стаклена облога која се отвора кога пристигнува воз. Ова го одвојува постудениот проток на воздух во тунелите од воздухот во станицата. Возовите се исто така климатизирани, за разлика од повеќето подземни возови во Лондон. Повеќе од 1.500 километри кабел ја снабдува новата линија со вентилација, струја и осветлување, според веб-страницата Crossrail.

Осум машини за тунелирање – секоја од 1.000 тони – беа искористени за да се создадат 42 километри нови железнички тунели под Лондон, според Crossrail. „Тунел банди“ од 20 лица работеа во смени за да ги креираат кривулестите правци помеѓу 2012 и 2015 година, според веб-страницата на компанијата.

Линијата Елизабет ќе опслужува околу 250 милиони патници секоја година, протегајќи се 60 милји од исток кон запад низ Лондон. Ќе застане на 41 станица на целата траса – 10 се новоизградени, а 30 се реновирање на постоечките станици.

Возовите на линијата Елизабет сообраќаат од градовите источно од Лондон, минувајќи низ срцето на градот и кон патнички центри на запад. За време на испитувањата, на секоја станица пристигнуваа по 12 возови на секој час.

Изградбата на линијата достигна 18,9 милијарди фунти (25 милијарди долари), но Бајфорд во март рече дека се уште се потребни 150 милиони фунти (196 милиони долари) за да се заврши проектот. Crossrail Ltd сè уште смислуваше како да ги финансира дополнителните трошоци, рече тој.

Делови од новите возови беа тестирани во Виена под екстремни временски услови, кои се движат од -25ºC до +40ºC, според Crossrail.


За време на изградбата, речиси 100 милиони литри вода беа испумпани од кутијата на станицата, доволно за да се наполнат 40 олимписки базени… (Бизнис инсајдер)