Зад свилената марама „Флора“ на Гучи за Грејс Кели се крие приказна како од „стар холивудски филм“

Некои модни приказни изгледаат како да излегле директно од стар холивудски филм. Таква е приказната за познатата свилена марама „Флора“, која италијанската модна куќа Гучи го создаде во 1966 година како подарок за една од најелегантните жени од тоа време – принцезата Грејс Кели. Зад ова нежно парче свила лежи приказна за креативност и магија на средба во Милано, која засекогаш ја промени историјата на модните додатоци.
Шалата „Флора“ е создадена кога поранешната холивудска ѕвезда, а потоа и принцезата од Монако, го посети бутикот Гучи на улицата Виа Монтенаполеоне во Милано, заедно со нејзиниот сопруг, принцот Рение.
Родолфо Гучи, син на основачот на оваа модна куќа, сакал да направи нешто посебно за познатата гостинка – наместо класичен букет цвеќе, тој нарачал создавање уникатна свилена марама со цветни мотиви. За оваа задача, тој го ангажирал илустраторот, сликар и сценограф Виторио Акорнера де Теста, познат по својата работа на детски книги и бајки.
Резултатот од таа средба беше „Флора“ – квадратен метар свила исполнет со мотиви од цвеќиња, бобинки и инсекти, насликани во дури 37 живи бои на бела позадина.
Секоја илустрација на марамата беше внимателно дизајнирана и единствена, без класично симетрично повторување, што претставуваше технички сложен и скап процес, но и врв на уметничкиот израз.
Инспириран од Ботичели
Инспирацијата за дизајнот дојде од богатата италијанска уметничка традиција – првенствено од делата на Сандро Ботичели, како што се алегориските слики „Прим“ и „Раѓањето на Венера“, на кои нимфата Флора носи фустан украсен со цвеќиња.
Името на марамата и нејзиниот мотив се симболично поврзани со градот Фиренца, лулката на ренесансата и родниот град на куќата Гучи.
Овој романтичен гест претставуваше и еден вид пресврт во претходниот идентитет на Гучи. Наместо мотивите на јавање коњи, патување и лов, кои доминираа во колекциите на оваа и други луксузни куќи како што е Хермес, „Флора“ понуди свеж, бајковит поглед на женственоста и природата.
Марамата брзо постигна огромен успех, и во Европа и во Америка. Со децении, нејзиниот препознатлив дезен е реинтерпретиран во разни колекции и модни додатоци – од чанти, чевли и накит, до облека и парфеми.
На почетокот на 2000-тите, „Флора“ беше оживеана од тогашната креативна директорка Фрида Џанини, внесувајќи ја во современата прет-а-порте мода, каде што стана составен дел од идентитетот на Гучи.
Алесандро Микеле, кој ја наследи Џанини, ја продолжи својата визија и го претстави дезенот во колекцијата Gucci Cruise 2019, овој пат во електрични, флуоресцентни нијанси, воведувајќи ја марамата во нова, модерна ера.