Турските медиуми го поздравија претворањето на Света Софија во џамија

Додека меѓународната заедница изрази загриженост во врска со судската наредба во петокот од страна на Државниот совет на Турција, со кој се поништува музејскиот статус на истанбулската Света Софија, турските медиуми го поздравија претворањето на византиската катедрала во џамија.

Насловот на првата страница главниот провладин весник „Сабах“, во саботата, гласи: „Заврши копнежот по Света Софија“ и „Воскресение“.

Сабах го цитираше турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган дека „Воскресението на Света Софија го наведува ослободувањето на Масџид ал-Акса, стапките на муслиманите кои ја напуштаат ерата на интерегнумот“, цитат што не беше присутен во промотивен материјал на англиски јазик, но цитиран во арапските верзии, како што забележал новинарот Џенан Муса.

„Синџирите се скршени, Алхмадулија“, се наведува во насловот на исламистичкиот весник „Јени Акит“ во саботата.

„Преобразувањето на џамијата во музеј беше грабеж“, напиша колумнистот на „Јени Акит“, Абдурхман Дилипак. „Министерството за култура беше престапник таму“. Дилипак ја доведе во прашање законитоста на указот од 1934 година да се претвори во музеј.

Насловната страница на најсилниот провладин весник „Сабах“

Конзервативниот„ Дирилиш Постаси“ имаше сличен наслов и на првата страница, во кој се спомнуваат Крстоносните војни: „Грчкиот политички ум сака да ја искористи преобразбата на Света Софија во џамија како напад на Турците против сите христијани“.

Колумнистот Рахим Ер во својата колумна за весникот „Туркција“, одразувајќи го чувството, ја нарече конверзијата „спасение на Света Софија на муслиманските Турци од крстоносна тиранија“.

„Акшам“, чиј сопственик е близок пријател на Ердоган, рече дека сите треба да ја почитуваат одлуката, дека Света Софија се вратила во нејзиното вистинско лице, отиде со насловот „Добар петок“.

Провладините весници на „Демирорен медиа“, „Милијет“ и „Хуриет“ избраа посмирен тон  ставајќи ги насловите, „Отворена за богослужба“ и „Света Софија се отвора“.

Насловната страна на „Акшам“

Колумнистот на „Хуриет“, Абдулкдир Селви, направи интервју со претседателот на парламентот од владејачката Партија на правдата и развојот Мустафа Шентоп, кој изрази возбуда и гордост во реализацијата. „Оваа благородна џамија, која нашите претци ја нарекоа Голема џамија, никогаш не била затворена во нашите срца“, рече Шентоп.

„Тука нема одмазда. Ова се однесува соодветно со последната волја на претците кои го освоија Истанбул“, напиша колумнистот на „Сабах“, Окан Мудерисоглу.

Нагехан Алчи, тврдокорен поддржувач на претседателот Ердоган од весникот „Хабер турк“, напиша за грчката православна семинарија во истанбулските Острови на принцовите, прашувајќи: „Зарем турските Грци не би се радувале ако семинаријата Халки се отвори повторно откако ќе беше затворена со години?“

„Секако дека да “, заклучи Алчи. „Сите Грци ширум светот ќе славеа. Верувам дека случајот на Света Софија има потреба од сличен пристап“.

Колегата на Алчи, Мурат Бардакчи беше концизен: „Ние ја затворивме, ние ја отворивме“, вели насловот на неговиот текст во „Хабер турк“.

Националистичкиот централно лев опозициски весник „Созчу“ не ја стави приказната преку главниот наслов, туку избра помал, „Укинат декретот за музејот – Света Софија отворена за богослужба преку судска наредба“, под насловната приказна за опозицискиот градоначалник.

Опозицискиот и секуларен „Џумхуриет“ донесе мал наслов на првата страница

Најголемиот опозициски весник „Џумхуриет“ имаше помала приказна со сувиот наслов „Света Софија сега е џамија“, во која се вели „статусот на музејот е преправен со политичка одлука и ги осуди прославите кои се фокусираа на спротивставување на Мустафа Кемал Ататурк, секуларен лидер и основач на модерната Република Турција.

Наместо тоа, на насловната страница на „Џумхуриет“ се појави приказна за растечката инфлација и официјалниот обид за нејзино прикривање, а во другата прикажан погребот на војникот кој беше убиен во експлозиите во фабриката за пиротехнички средства минатата недела.

Во меѓувреме, левичарските опозициски весници „БирГун“ и „Евренсел“ водеа мали приказни, фокусирајќи се на спротивставувањето на Ататурк и турската влада користејќи ја џамијата како начин за излез од политичкиот ќорсокак. Двата весници се фокусираа на новодонесениот закон кој радикално го реструктуира начинот на кој адвокатите се организираат и работат. (Ахвал)