Суперјахтата „Бејжн“ беше „практично непотоплива“, вели бродоградителот


Британската суперјахта „Бејжн“ (Bayesian) долга 56 метри, била „практично непотолива“, тврди извршниот директор на фирмата што ја изградила.

Обвинителите во градот Термини Имерезе, блиску до Портчело, каде што бродот потона со 22 патници и членови на екипажот, во понеделникот во раните утрински часови, отворија истрага за катастрофата во која се пронајдени шест мртви тела, а се трага по уште еден патник. 

Тие ќе бараат да утврдат што предизвикало потонување на јахтата и дали некој од екипажот е кривично одговорен.

Тие се очекува да го истражат килимот на суперјахтата на британскиот тајкун Мајк Линч откако беше пронајден „делумно подигнат“, а исто така да испитаат дали екипажот на јахтата не успеал да ги затвори отворите за пристап до бродот пред да биде погоден од торнадо.

Џовани Костантино, основачот и главен извршен директор на The Italian Sea Group, кој е сопственик на бродоградилиштето Perini Navi каде што е изградена суперјахтата, ја бранеше конструкцијата на бродот и ја обвини човечката грешка за потонувањето.

Тој тврдеше дека Бејжн е „еден од најбезбедните јахти во светот“ и дека е практично „непотоплив“, за Corriere della Sera: „Патниците пријавија нешто апсурдно, дека ураганот дојде неочекувано, ненадејно. Тоа не е точно. Сè беше предвидливо.

„Запрашајте се – зошто никој од рибарите од Портчело не беше излезен таа вечер? Рибар ги проверува условите, а бродот не? Нарушувањето беше целосно читливо на сите временски карти. Беше невозможно да не се знае.

„Брод Перини го преживеа ураганот Катрина. Не мислите дека може да преживее вакво торнадо?

Тој тврдеше дека бродот потоа се ротирал и почнал да навлегува во вода пред да потоне.

Кога нуркачите ја пребараа суперјахтата под вода, на длабочина од 40метри, беше објавено дека откриле дека јазолот што се повлекува на бродот бил делумно подигнат, што предизвика прашања за стабилноста на бродот во моментот на потонувањето.

Структурата слична на перка под трупот помогна да се стабилизира јахтата – делуваше како противтежа на јарболот – и се протегаше на 9,83 метри кога централната табла на бродот беше целосно издолжена, според брошурата за нејзината изведба.

Експертите сугерираат дека вообичаено би била целосно издолжена за дополнителна стабилност при лоши временски услови.

Исто така, објавено е дека просторот во кој се наоѓа тендерот на бродот не бил целосно затворен кога тој потонал.

Од објавените фотографии и видео снимки од потонувањето, г-дин Костантино рече дека е јасно дека бродот има затемнување што било предизвикано од наплив на вода во него.

Тој рече дека нема сомнеж дека задниот отвор е оставен отворен, додавајќи: „Се навалил за 90 степени од само една причина – затоа што водата постојано влегуваше. Оние кои велат дека исчезнало за неколку секунди, зборуваат глупости“.

Константино рече дека екипажот требало да ги затвори сите врати и отвори и да ги собере сите гости на палубата како подготовка за итна евакуација.

Џејмс Катфилд, 51-годишниот капетан на јахтата бил испрашуван од обвинителите од Јавното обвинителство на Термини Имерезе во вторникот, откако бродот потонал, објави „Кориере дела сера“.

Катфилд, по потекло од Норт Шор, Окленд, Нов Зеланд, беше опишан како „ почитуван“ доживотен морнар од неговиот брат Марк. Тој изјави за New Zealand Herald дека неговиот брат се опоравува во болница, но дека неговите повреди не биле „премногу драматични“.

Во Портчело пристигнаа и четворица британски инспектори од одделот за истраги за поморски несреќи за да го разгледаат местото на потонувањето. Се претпоставува дека тие истражуваат што се случило бидејќи јахтата пловела под британско знаме и не се вклучени во потрагата по исчезнатиот патник.