Словенија: Возачите не смеат да имаат алкохол во крвта, казните за несреќи од пијани возачи и до 130.000 евра


Пратениците на Словенија едногласно донесоа заклучок за националната програма за безбедност на сообраќајот на патиштата за следните седум години. Според усвоената резолуција, во наредните години, меѓу другото, би се проширувале зоните со ограничување до 30 км/ч, а се планира и намалување на дозволената количина на алкохол во крвта на 0,0.

Словенечкиот парламент едногласно ја усвои Резолуцијата за Националната програма за безбедност на сообраќајот на патиштата за периодот од 2023 до 2030 година. Мерките треба да обезбедат до 2030 година на патиштата да не загинат повеќе од 50 лица, а во сообраќајни несреќи да бидат повредени повеќе од 400 лица.

Во наредните години, резолуцијата предвидува развој на инфраструктура за дополнително промовирање на безбедно користење на јавниот превоз, пешачење, возење велосипед и други форми на мобилност. Истовремено, планирано е проширување на просторот со најголема дозволена брзина од 30 километри на час и зона на умерен сообраќај, особено во близина на училишта, градинки, во центрите на јавен патнички сообраќај и во населени места.

Многу построго казнување на рецидивистите
Тие планираат и проверка и проценка на безбедноста на училишните правци, воспоставување оценка за безбедност на националните велосипедски патеки, постепено обновување на законските прописи од областа на проектирањето на патиштата и испитување на состојбата на сообраќајната сигнализација и билбордите со цел да се воспостават минимални и исчистете ја сообраќајната сигнализација без непотребни елементи, пишува N1 Словенија.

Дополнително, во резолуцијата се предвидува и заострување на законот за рецидивистите и можност за покачување на барањето за обештетување за предизвикување тешка сообраќајна несреќа поради алкохол или дрога од 13.560 евра на 130.000 евра.

Исто така, предвидува намалување на концентрацијата на алкохол во крвта на 0,0. Документот предвидува зголемување на старосната граница за корисниците на лесни моторни возила и е-велосипеди над 15 години и воведување обука за основците за добивање дозвола за управување со е-велосипед врз основа на тестот за велосипедизам. Претставниците донесоа и одлука за зајакнување на безбедноста против земјотреси до 2050 година.