Сите тајни на клима-уредот во вашиот автомобил


Клима-уредите порано беа луксуз во автомобилите, но денес буквално се дел од опремата за преживување, пишува Кајгана.

Со доаѓањето на првиот топлотен бран, многу луѓе беа принудени да ја вклучат климата во своите автомобили. Во спротивно, автомобилите би станале печки на тркала, односно места опасни по здравјето каде многумина би можеле да бидат во опасност.

И навистина, климата е неопходност денес без која не можете да живеете, па затоа не е чудно што е дел од стандардната опрема на речиси сите нови автомобили. Во исто време, се добива впечаток дека климата работи подобро кај некои автомобили. Меѓутоа, најчесто тоа е предизвикано од нешто друго, неправилна употреба или неправилно одржување.

Моторот мора да работи
Ако ги исклучиме електричните возила, јасно е дека со исклучен мотор нема да има клима. Исто така, потребна е струја за работа на клима уредот, која ја обезбедува алтернаторот, кој го придвижува моторот, односно бензинот. Да, климата индиректно влијае на потрошувачката на гориво, но помалку од, на пример, отворените прозорци при возење со 90 км/час. Во тој случај, отпорот на воздухот ќе има далеку поголемо влијание од климата која не троши повеќе од половина литар гориво на 100 километри.

Затоа, нема збор. Ако е жешко, употребете ја климата, а ние би отишле чекор понатаму и би рекле дека не е лошо да го исклучите старт-стоп системот и да го избегнувате Еко режимот во такви услови. Екстремните ситуации бараат соодветни мерки, дури и ако трошат малку повеќе гориво.

Како да си помогнете?
Ако сакате да го направите вашиот престој во автомобил што е можно поудобно во лето, овие совети можеби ќе ви бидат корисни. Секако, доколку автомобилот бил во гаража и е „ладен“, ќе ви биде поудобно да возите. Сепак, доволно е да барате сенка, да ја покриете шофершајбната и/или да користите заштитна фолија. Покрај заштитата од топлина (и погледи), тоа е и безбедносен додаток.

Понатаму, пред да тргнете, паметно е да ги отворите сите прозорци и да го проветрите автомобилот со максимално вклучување на вентилацијата. На овој начин можете да ја изладите кабината за повеќе од десет степени Целзиусови. И кога клима уредот конечно ќе се вклучи, не двоумете се да го притиснете копчето за кружење на воздухот. Вентилацијата потоа ќе го користи веќе изладениот воздух од кабината и нема да внесува топол воздух од околината.

Исто така, ако стоите во колона, рециркулацијата на воздухот значи почист воздух во кабината. Истражувањата покажаа дека со рециркулирање на воздухот додека стоите во колона, количината на штетни честички во кабината се намалува за околу 20 проценти.

Истовремено, важно е да ја прилагодите температурата така што таа да биде за 5 – 6°C пониска од надворешната за да не претрпи удар на телото откако ќе излезете од возилото. Исто така, мудро е да го исклучите клима уредот неколку минути пред да застанете и да го оставите вентилаторот да работи. Така ќе се исуши насобраната влага и ќе се намали можноста за развој на разни микроорганизми и последователно создавање на непријатен мирис.

Одржување на клима-уредот
Покрај редовното полнење со гас, штом се забележи послабо ладење, потребно е да се менува филтерот за клима-уредот на секои две години. Покрај редовното сервисирање, добро е клима-уредот да се користи редовно. Во текот на годината, барем еднаш неделно, вклучете ја климата на неколку минути. Така, го продолжувате животниот век на компресорот и спречувате губење на медиумот.