Што треба да знаете за европските царини за кинеските електрични автомобили

ФРАНКФУРТ – Европската унија ги финализираше своите значително повисоки царини за електрични возила увезени од Кина. ЕВ се најновата точка на судир во поширокиот трговски спор околу субвенциите на кинеската влада и растечкиот извоз на зелена технологија на Пекинг во блокот од 27 нации.
Обврските стапија на сила привремено во јули и беа финализирани откако разговорите меѓу ЕУ и Кина не ги решија нивните разлики. Се очекува преговорите да продолжат, а ЕУ би можела да ги укине давачките доколку се постигне договор.
Еве неколку основни факти за царините на ЕУ:
Што направи Европската унија?
Европската комисија, извршната власт на ЕУ, спроведе осуммесечна истрага и заклучи дека компаниите што произведуваат електрични автомобили во Кина имаат корист од огромната владина помош што им овозможува да ги потиснат ривалите во ЕУ со цената, да заземат голем удел на пазарот и да ги загрозат европските работни места.
Даноците се разликуваат во зависност од производителот: 17% за BYD, 18,8% за Geely и 35,3% за SAIC во државна сопственост. Другите производители на ЕВ во Кина, вклучувајќи ги „Фолксваген“ и БМВ, ќе бидат предмет на царина од 20,7%. Провизијата има индивидуално пресметана стапка за „Тесла“од 7,8%.
„Со усвојување на овие пропорционални и насочени мерки по ригорозна истрага, ние се залагаме за фер пазарни практики и за европската индустриска база“, рече извршниот потпретседател на Европската комисија, Валдис Домбровскис.
Обврските ќе останат во сила пет години доколку не се најде спогодбено решение.
Зошто Комисијата презеде мерки?
Електричните автомобили од кинеско производство скокнаа од 3,9 отсто од пазарот на ЕВ во 2020 година на 25 отсто до септември 2023 година, соопшти Европската комисија.
Комисијата вели дека компаниите во Кина го постигнале тоа со помош на субвенции низ целиот синџир на производство, од евтина земја за фабрики од локалните самоуправи до залихи на литиум и батерии под пазарот од државните претпријатија до даночни олеснувања и финансирање под камата од банките под државна контрола.
Брзиот раст на уделот на пазарот предизвика стравувања дека кинеските автомобили на крајот ќе ја загрозат способноста на ЕУ да произведе сопствена зелена технологија потребна за борба против климатските промени, како и работните места на 2,5 милиони работници загрозени во автомобилската индустрија и 10,3 милиони повеќе луѓе чии работни места индиректно зависат од производството на ЕВ.
Субвенционираните соларни панели од Кина ги збришаа европските производители – искуство што европските влади не сакаат да се повтори со нивната автомобилска индустрија.
Невообичаено, комисијата постапи сама, без поплака од европската автомобилска индустрија. Водачите на индустријата и Германија, дом на БМВ. „Фолксваген“ и „Мерцедес-Бенц“, се спротивставија на царините. Тоа е затоа што многу од автомобилите што ќе бидат погодени со царини се произведени од европски компании, а Кина би можела да се одмазди на автомобилската индустрија или во други области.
Како реагира Кина?
Пекинг остро ја критикуваше истрагата и повисоките должности како протекционистички и нефер.
Министерството за трговија, исто така, започна антидампинг истраги за европскиот извоз на ракија и свинско месо и истрага за субвенции за млечни производи. Претходно овој месец објави привремени тарифи од 30,6 отсто до 39 отсто за француските и другите европски ракии, откако земјите-членки на ЕУ гласаа за финализирање на тарифите за електричните возила.
Официјалните лица, исто така, рекоа дека размислуваат дали да ги зголемат тарифите за увоз на возила на бензин со големи мотори.
Разговорите меѓу двете страни во последните недели се фокусираа на таканаречените „ценовни обврски“ како можна резолуција. Во такво сценарио, производителите на автомобили би се согласиле на минимална продажна цена за нивните ЕВ во Европа.
Некои кинески производители на автомобили гледаат да прават автомобили во Европа за да избегнат какви било тарифи и да бидат поблиску до пазарот. BYD гради фабрика во Унгарија, додека Chery има заедничко вложување за производство на автомобили во шпанскиот регион Каталонија.
Како се споредуваат тарифите на ЕУ со оние што ги објавија САД?
Администрацијата на Бајден ги зголемува тарифите за кинеските електрични возила на 100 отсто од сегашните 25%. На тоа ниво, американските тарифи го блокираат речиси целиот кинески увоз на ЕВ.
Европа не се обидува да го направи тоа.
Официјалните претставници на ЕУ сакаат електричните автомобили од странство по пристапни цени да ги постигнат своите цели за намалување на емисиите на стакленички гасови за 55% до 2030 година – но без субвенциите што лидерите на ЕУ ги сметаат за нелојална конкуренција
Планираните тарифи се насочени кон израмнување на полето за игра преку приближување на големината на вишокот или неправедните субвенции достапни за кинеските производители на автомобили.
Европските земји субвенционираат и електрични автомобили. Прашањето во трговските спорови е дали субвенциите се фер и достапни за сите производители на автомобили или го нарушуваат пазарот во корист на едната страна.
Што значи ова за европските возачи и производители на автомобили?
Не е јасно какво влијание ќе имаат давачките врз цените на автомобилите. Кинеските производители на автомобили се способни да прават автомобили толку евтино што би можеле да ги апсорбираат давачките во форма на помал профит наместо да ги зголемат цените.
Во моментов, кинеските производители на автомобили често ги продаваат своите возила во странство по многу повисоки цени отколку во Кина, што значи дека тие го фаворизираат профитот пред уделот на пазарот, дури и со оглед на нивните неодамнешни пазарни придобивки. Пет од шесте модели на BYD сепак би заработиле профит во Европа дури и со тарифа од 30%, според пресметките на Rhodium Group.
Моделот Seal U Comfort на BYD се продава за еквивалент на 21.769 евра во Кина, но 41.990 евра (45.078 долари) во Европа, според Rhodium. Основниот модел на компактниот галеб на BYD, кој треба да пристигне во Европа следната година, се продава за околу 10.000 долари во Кина.
Додека потрошувачите може да имаат корист од поевтините кинески автомобили на краток рок, дозволувањето на нефер практики на крајот може да значи помала конкуренција и повисоки цени на долг рок, тврди комисијата. (АП)