Штиклите некогаш беа задолжителни во Кан – треба ли да бидат пак?


Правилото за потпетици на црвениот килим во Кан никогаш не се било во писмена форма, туку повеќе било неизречено барање. Додека формалните кодекси за облекување се експлицитно наведени на поканите, никогаш не е кодифицирано споменување на потпетици. Но, Кан, дури и во светот на наградите, бара зголемено ниво на гламур.

Франција– Во 2018 година се случи еден од најнезаборавните моменти на црвениот килим на Канскиот филмски фестивал: актерката Кристен Стјуарт присуствуваше на премиерата на BlacKkKlansman на фестивалот, кога на килимот ги соблеч штиклите на  Кристијан Лубутан. Моментот го обиколи светот. Фестивалот има долгогодишно, иако неофицијално, правило дека жените мора да носат штикли на килим, а многумина сметаа дека импровизираното соблекување на Стјуарт е чин на бунт.

Кристен Стјуарт

Во 2016 година, Џулија Робертс и Саша Лејн прошетаа боси по црвениот килим во Кан. Но, потпетиците сепак доминираат на црвениот тепих во Кан. Фестивалот започна вчера, а ѕвездите како Џоди Фостер и Мелани Лоран се појавија во високи штикли. Ова беше нивен избор, но поголемо прашање е: Дали треба?

Џулија Робертс, 2016

Правилото за потпетици на црвениот килим во Кан никогаш не се било во писмена форма, туку повеќе било неизречено барање. Додека формалните кодекси за облекување се експлицитно наведени на поканите, никогаш не е кодифицирано споменување на потпетици. Но, Кан, дури и во светот на наградите, бара зголемено ниво на гламур.

Клое Севињи, 2019

„Килимот [Кан] е килим“, изјави за Вог Клое Севињи, чест гостин на фестивалот. „Да се биде во Франција, постои ниво на елеганција што е охрабрено – очекувано, можеби. Но, тоа е еден вид старомодно и архаично правило. Жените треба да бидат во можност да го носат она што сакаат да го носат “.

Инес де ла Фрасанж, 2015

Таканареченото правило за потпетици стана легенда како резултат на извештаите дека жените се ставени настрана поради нивните чевли. Во 2015 година, група жени во 50-тите години беа отстранети од премиерата на „Керол“ на фестивалот, поради тоа што чевлите не беа доволно „високи“. Подоцна излезе на виделина дека некои од жените за кои станува збор имале медицински состојби кои всушност ги спречувале да носат штикли. Обичајот, тогаш, се сметаше за дискриминирачки, па дури и застарен. (Тиери Фремо, директорот на фестивалот, подоцна негираше на Твитер дека ова е официјално правило.) Оттогаш, ставот на фестивалот на оваа тема останува матно во најдобар случај. Потпетиците сè уште се охрабруваат, а гостите се придржуваат до тоа, но оние што носат ниски сандали нема да претрпат последици или да бидат одбиени. (Во минатото, на мажите кои одбиваа да ги следат модните правила им беше забранет влез и на настанот; во 1960 година, авторот на „Тропик од рак“, Хенри Милер, беше славно забранет на церемонијата на отворање на фестивалот, поради неговото одбивање да носи костум за вечера. )

Наоми Кембел, 2018

Како некој што многупати се движел на Канскиот килим, Севињи вели дека ја разбира привлечноста на потпетиците на неа.

„Обожавам да носам потпетици и ми помага да се чувствувам помоќно. За мене, тоа е дел од радоста при облекувањето – да носам нешто што не носиш секој ден “, вели Севињи.

И врвните холивудски стилисти се согласуваат дека штиклите се задолжителни на гала настани како Кан.

„Моите клиенти обично се отворени за носење потпетици, бидејќи ја издолжуваат фигурата“, вели стилистот Филип Утер, кој ги облече Наташа Поли и Мила Јовович во Кан. „Колку сте повисоки, толку подобро ќе изгледа фустанот на килимот“, вели Утер. Џонатан Хугет – кој ги стилизира Изабел Хаперт, Софи Марсо и Емануел Беарт – вели штиклите го одразуваат чувството. „Кога носиш потпетици, тоа ти дава став“, вели тој. „На црвениот килим, играш гламурозен карактер. Петиците ви го даваат тоа; тоа се менува како се движите. Тоа е цената што ја плаќате “.
Ниските чевли почнаа полека да се инфилтрираат на црвениот килим  во Кан (иако многу гости сè уште изгледаат претпазливи да ги носат). Во 2019 година, францускиот актер Маимуна Н’Дија присуствуваше на премиерата на „Young Ahmed“  во шик розово-сатенски балетанки. Пред тоа, актерката Сузан Сарандон носеше црни ниски обувки во 2016 година, а француската манекенка Инес де ла Фресанж, исто така, носеше рамни сандали во повеќе наврати. Стилисти како Утер велат дека тие работеле со клиенти во Кан кои не се обожаватели на високи потпетици.

„Ако мојот клиент не се чувствува добро во потпетици, ние се обидуваме да најдеме дупка и да избереме пократка пета што најверојатно ќе се крие под фустанот“, вели Утер.

Диор 2021

Од модна перспектива, веќе неколку сезони, дизајнерите предлагаа ниски обувки што им одговараат на модерните, софистицирани жени. На шоуто за мода на Диор оваа недела, Марија Грација Кјури покажа елегантни фустани со ниски сандали. Во The Row, безвременските есенски дизајни на Мери-Кејт и Ешли Олсен беа во комбинација со кожени чевли  кои потсетуваа на домашни влечки.

Александар Меквин 2021

Луј Витон и Александар Меквин, и двајцата имаат огромно присуство во Кан, туркаа борбени чизми и патики во своите нови колекции. Се разбира, живеевме и низ пандемија, што предизвика многу луѓе да се повлечат засекогаш од потпетиците по неколку месеци не носење. Елегантните ниски обувки им нудат и на најголемите модни ентузијасти можност да се олеснат да се облекуваат, без повторно да вежбате на штикли.
Другите големи церемонии на доделување награди – како што се Оскарите – исто така ги олабавија своите кодекси на облекување и дозволија поединечно самоизразување.  Севињи вели дека Кан секогаш ќе биде место каде што може да се биде гламурозен за една ноќ, но тоа треба да важи за секој, без разлика дали сте во штикли или во патики. 

„Тоа е едно од последните места каде што славните имаат можност да го воодушеват светот и да си поиграат со фантазијата  “. (Вог)