Ричард Гир се враќа на црвениот килим на Кан, ќе глуми со Ума Турман


Кан – Ричард Гир беше најсекси маж на светот според магазинот People во 1999 година, кога имаше 50 години.

Дотогаш тој ја шармираше публиката со своето тивко заведување во „Officer and a Gentleman“ (1982) и, се разбира, „Pretty Woman“ наспроти Џулија Робертс.

Тој и супермоделот Синди Крафорд беа исто така ултимативниот пар.

Но, постепено се откажа од гламурот за медитација.

Гир бил будист уште од својата 25-та година и се повеќе ја користел својата слава за да зборува, особено против контролата на Кина врз Тибет.

Тој разви блиско пријателство со Далај Лама и одржа жесток говор против Кина на Оскарите во 1993 година, поради што беше забранет од идните церемонии.

Тоа го чинеше и филмски улоги во 2000-тите додека Холивуд се обидуваше да го искористи огромниот кинески пазар.

За неговиот кам-бек во Кан, 74-годишниот актер повторно се соедини со Пол Шредер — кој го режираше „Американски жиголо“ (1980) . Околу 40 години откако ја импресионираа публиката со моќта на добро скроениот костум на Џорџо Армани, режисерот и ѕвездата повторно се здружија за „О, Канада’, во кој глуми бегалец од виетнамската војна, прогонуван од неговото минато.

Филмот, ќе биде премиерно прикажан во конкуренција на Канскиот филмски фестивал и е распродаден од фестивалот од страна на Arclight Films и WME Independent.
Филмот е заснован на книгата Foregone, од Расел Бенкс, кој го напиша и романот Афликција, кој Шрадер го претвори во истоимениот филм на Ник Нолти, номиниран за Оскар во 1997 година.

Додека Шрадер го адаптираше Foregone, Бенкс се разболе и умре пред да биде завршено сценариото.

Од своја страна, Гир почнал да работи на филмот околу шест месеци откако неговиот татко, за кого се грижел, починал на 100 години, искуство за кое Гир вели дека влијаело на неговата изведба. „Со секое уметничко дело, кое и да е, вие само сакате луѓето да се видат себеси во него“, изјави Гир за Холивуд Репортер. „Поточно, немам секира за мелење; тоа не е како луѓето да го земаат ова од него или да го земаат тоа. Сакате луѓето да се видат себеси и да бидат отворени за тоа“.

Пред Кан, Гир зборуваше за THR за повторното здружување со Шредер: „Во овој момент, тој ги снима филмовите што ги сака, и тој е многу јасен за тоа“.

Последен пат работевте со Пол Шрадер на американскиот Жиголо. Како тој ви пристапи за соработката на О, Канада?

Пол и јас се налетувавме низ годините и секогаш сме среќни кога се гледаме. Тој ме повика од ведро небо и само рече: „Гледај, го имам ова сценарио и ми е важно и сакам да го направиш тоа“. И реков одлично. Тој рече дека доаѓа од Форгоне, романот, и знам дека бил близок со авторот. [Тој] направи барем уште еден филм од неговата работа. Реков: „Би сакал да го прочитам“. Го направив тоа, и почнавме да разговараме, а потоа прифатив.

Што ви се допадна во изгледите да го играте Леонард?

Секој има тајни, без разлика колку мислиме дека сме отворени. На одредена возраст, сакате да го затворите кругот и да се исчистите, особено со луѓето со кои сте блиски. Сигурно мислам дека сите би можеле да се поврземе со тоа. Ми се допадна тоа што требаше да го направи ова, да има камера на него за да ја каже вистината, што е тема за која зборуваме доста во филмот. Овој процес на снимање филм му треба за да биде искрен колку што сака. Таму е мета-универзумот на Пол и мене и нашата историја над 40 години и природата на создавање идеја за себе. Колку од таа [идеја] е емпириски вистинита? И дали навистина е важно?

Дали Леонард како режисер на документарни филмови влијаеше на тоа како го игравте?

Јас всушност уредувам документарец во моментов, а вие навистина ја уредувате реалноста, дури и на потсвесно ниво. Донесувате одлуки за тоа што снимате и што ставате во филмот. Значи, тој не е сосема различен од наративен филм. Сè уште правите избори и сè уште имате идеја што ќе презентирате за тие два часа. Понекогаш може да биде радикално различно од она што мислевте дека ќе биде – вашата идеја за тоа што сакате да споделите и кажете. Тој степен на искреност доаѓа од истото место како и вашиот уметнички импулс да пронајдете нешто што е реално, интересно и предизвикувачко, и за режисерот и за некој што го гледа филмот. Мислам дека Леонард е прилично јасен за тоа кога вели: „Видете, го снимав овој филм и не знаев што правам“. Само завршува дека тоа бил важен документарен филм за Монсанто и Дау и агентот Оринџ. Тој се сопна во тоа, но тоа не го прави помалку важно затоа што се сопна во него. Во фазата од својот живот во која се наоѓа, тој има идеја за себе. Секако, постои гледна точка дека само кога целосно ќе се откажете од егото или некоја концептуална идеја за себе, можете да бидете искрени. И, не можам да кажам дека е [искрен] во овој филм, но се труди.

Дали има текст надвор од сценариото корисно во однос на изведбата?

Кога читате роман од кој потекнува некој филм, одреден вкус и текстура ќе станат дел од вас кога го играте. Книгата е богата; тој е многу текстуриран и претставува многу материјал во кој не можете да влезете во филмот. Сè уште снимате филм, така што имате искуство од час и половина. Но, [имањето книга] ќе ве исполни со повеќе материјал и веројатно ќе ве натера да се чувствувате посигурни во  ликот, кој е секогаш одличен. Колку повеќе можете да бидете опуштени и да бидете сигурни дека го познавате овој човек, работата ќе биде подобра, најверојатно. Имаше работи што му ги донесов на Пол и му реков: „Што е со ова? Тој очигледно веќе размислуваше за многу работи, но ние сè уште ги структуриравме 78 или 80 страници [сценарио]. И токму тоа стана филмот – тој е во овој момент кога го знае бројот на неговите страници и буџетира како може да ги снима овие филмови и да ги прави точно како што сака без никакви контроли.

Што е со врската на Леонард со Ема? Дали разговаравте со Ума Турман за тоа како ќе изгледа таа врска на екранот – која е и брак и работна соработка -?

Тоа е поразвиена врска и беше повеќе процес. Ја познавам Ума од нејзината 30-та година, така што имаме доста заедничка историја. Отидовме со идејата дека, да, Леонард е повеќе доминантна личност, но Ема треба да биде силна. Таа е партнер и продуцент во ова и не е шифра. Сите сакавме Ема да биде силна жена, иако можеби не поставуваше тешки прашања. Таа не знаеше сè што му кажувам на интервјуерот и, за неа, јасно е дека јас го правам тоа за неа. Сакам таа да седи таму и да го слуша ова и да гледа.

Што ве возбуди во изгледите да работите со Пол Шрадер повторно по четири децении?

Со Пол, поминаа 45 години откако работевме заедно. Ние сме во друга фаза од нашиот живот и можеме да го искористиме она што го научивме. Пол веројатно има 80, а јас 74 – имаме одредена перспектива за работите во овој момент. Па знаев дека ќе биде интересно за нас.

Татко ми почина пред околу една година, околу шест месеци пред да почнеме да снимаме, а тој беше еден месец пред 101 година. Јас користев многу од него и мојот однос со него, и она што го видов во него и неговиот ум и неговото тело додека тој мора да биде на таа возраст. Тоа е неверојатна јасност, а потоа и дезориентација. Татко ми живееше со мене. Да го имаш татко ти во инвалидска количка и да се занимаваш со тоалетот и да се справуваш со дезориентираноста и одбегнувањето на моменти – иако беше смешен и пееше и многу вклучен во сегашниот разговор до крајот – за мене беше катарзично да го доведам во овој процес.

Дали забележавте промена во насоката или начинот на работа на Пол?

Пол знае што прави. Во овој момент, тој ги снима филмовите што ги сака и тој е многу јасен за тоа. Тој ангажира актери кои исто така знаат што прават, така што нема многу џагор или длабока комуникација на сетот. Тој им верува на актерите да го направат своето. Со години снимам независни филмови со многу мал буџет и сакам да работам на тој начин. Ова добро ми излезе. Бев среќен.

(Варајати, Холивуд Репортер)