Раскошната свадба на најбогатиот Индиец: Кои се дизајнерите зад екстравагантните стилови
Повеќе од четири месеци свечености завршија во неделата вечер, кога околу 14.000 гости се упатија да го прослават свадбениот прием на најмладиот син на индустријалецот и бизнис тајкун Мукеш Амбани, Анант (29). Невестата, Радика Mерчант, е ќерка на Шајла и Вирен Мерчант.
Најбогатиот човек во Азија, со неговото нето богатство проценето на околу 120 милијарди долари, Мукеш Амбани и неговата сопруга Нита го поставија темпото за прослава која ги надмина дури и огромните, наметливи свадби за нивната ќерка Иша во 2018 година и синот Акаш во 2019 година. Модните аналитичари рекоа дека иако станува збор за приватен настан, тоа ќе го промени курсот на проценетиот 75 милијарди долари пазар за свадби во Индија, кој веќе е движечка сила за модните дизајнери во земјата.
Нивото на гламур беше експлозивно.
Врвните дизајнери во Индија очигледно работеа на адреналин, заедно со илјадници ткајачи, занаетчии и се фокусираа на создавање уникатни стилови за илјадниците гости. Гледајќи го списокот на гости, на кој беа вклучени светски и индиски познати личности на свадбата во петокот вечерта, што се одржа во конгресниот центар Џио во комплексот Бандра Курла во Мумбај, фокусот на брендираната облека на дизајнерите беше јасен: Пријанка Чопра Џонас носеше Тарун Тахилијани. ; Ким и Клои Кардашијан, облечени во сари, се појавија во дизајните на Маниш Малхотра, а врвните ѕвезди на Боливуд исто така ги носеа тие брендови, заедно со Анамика Кана, Фалгуни и Шејн Пикок, како и други како Арпита Мехта и Каран Торани.
Самото семејство Амбани го облече нивното долгогодишно дизајнерско дуо Абу Јани Сандип Косла.
За прв пат, фокусот не беше само за тоа кој пристигнува на настанот, туку и кој ги дизајнира нивните комбинации. „Десет години наназад се работеше повеќе за купување на она што беше достапно“, рече Партип Тијагарајан, главен извршен директор и коосновач на платформата за дигитални медиуми и агрегатор WeddingSutra. „Но, сега се работи за персонализација, прилагодување и врвно дизајнерско носење“.
Дизајнерските тимови ја повторија поентата, велејќи дека повеќе од 80 отсто од стиловите биле креирани по нарачка за настанот, додека околу 20 отсто биле купени од продавници на мало.
Додека коментарите за нивото на нагласен дизајн се изнесуваа на различни нивоа, Тијагарајан забележа дека венчавката ќе биде „многу добра за индустријата. Наскоро ќе најдете многу повеќе инспирирани материјали, а неговата економија работи и кон создавање работни места. Причината зошто гледам на ова многу позитивно е што го направија тоа за свадбата на нивниот син – и ова е тренд на промена во градовите каде што наместо семејството на невестата да мора да организира сè, луѓето во метро градовите ја делат сметката.
Фокусот на самата венчавка беше на традиционалната облека, која ја носеа сите, од премиерот Нарендра Моди до водечките спортисти до сестрите Кардашијан, кои носеа маанг тика, комплетирајќи го индискиот изглед.
Сепак, имаше многу можности за разновидност.
Прославите започнаа во март со тридневен предбрачен настан во домот Амбани во Јамнагар, а розовата тоалета на Версаче на Радика по нарачка беше забележана и споредена подоцна со сината тоалета на Версаче што ја носеше на тридневните прослави на крстарење во Европа во мај. Во двата случаи присуствуваа долга листа на познати личности, вклучувајќи ги Иванка Трамп, Бил Гејтс, Хилари Клинтон и други.
Специјалните изведби за нив вклучуваа концерт на Ријана за настанот во март (за кој според извештаите во вестите била платена 6 милиони долари), а за време на крстарењето во Европа, Кети Пери, Бекстрит Бојс и Питбул. Џастин Бибер (се проценува дека ќе биде платен 10 милиони долари) настапи на церемонијата на сангети минатата недела, а други пејачи оваа недела ги вклучија Рема и Луис Фонси, како и врвни индиски пејачи, како и А.Р Рахман, Шреја Гошал и Сукбир.
Индустриските проценки за табулаторот за венчавката беа неконтролирани, кои варираат од 350 до 600 милиони долари.
Сите три деца се примени во семејниот бизнис, а нивната ќерка Иша е шеф на Reliance Retail Ltd. и Анант, најмладиот од трите браќа и сестри, на чело на енергетската вертикала.
Reliance Retail е водечки играч во модната малопродажба, како и нејзината подружница Reliance Brands, која донесе во Индија водечки брендови како Armani Exchange, Burberry, Canali, Diesel, Emporio Armani, Gas, Giorgio Armani, Hamleys, Hugo Boss и Jimmy Choo., и тесно соработува со многу дизајнери кои беа тесно поврзани со свадбата. Reliance Brands, исто така, презема акции во компании предводени од индиски дизајнери, вклучително и 40 отсто учество во етикетата на Manish Malhotra во 2021 година и 51 отсто удел во Abu Jani Sandeep Khosla (AJSK) во 2022 година.
Еве, поглед на клучните дизајнери избрани од Амбани за свадбата – и пошироко.
Абу Јани Сандип Косла: Тие долго време беа омилени дизајнери на Амбани.
„Имаме прекрасна и многу негувана врска со семејството Амбани, која трае три децении“, изјави за WWD дизајнерката Сандип Косла. Дуото ја дизајнираше облеката за невестински и младоженец за Иша и Ананд Пирамал во 2018 година и за Шлока и Акаш во 2019 година, како и за нивните други свадбени церемонии. Дизајнерите изјавија за WWD дека нивниот дизајн „ја замислил и ја реизмислил класичната мода“ и останал основан во „неспоредлива изработка“, додека тие создавале дизајни за свадбата.
„Анант Амбани е познавач на занаетот и модата. Неговата облека мораше да биде спектакуларна. Ние користевме вистинско сребро потопено во злато за неговата гала бенд за свршувачка [јакна со висок врат]; се фокусиравме на персиската полноќна градина, како и на неговото златно свадбено шервани – ова се непроценливи парчиња музејски квалитет. Неговата облека содржи и изобилство од животински и птичји мотиви за да и оддаде почит на неговата страсна љубов кон животните, особено слоновите.
„И за Радика визуелизиравме долго, тешко и длабоко на облеката“, велат тие, мислејќи на долгиот процес на создавање уникатна приказна. „Сваровски кристално парче лехега за отпор за нејзиниот сангет и нејзината невестинска гагра во беспрекорна слонова коска, црвена и златна зардози инспирирана од традиционалната невестинска облека од Гуџарати.
„Првиот аутфит на Радика по свадбата е неверојатно дело на нослива уметност направена во соработка со маестралниот уметник Јајасри Бурман, кој ја насликал лехенгата како ремек-дело. Таа е извезена од нас и осмислена од брилијантната стилска икона и филмски продуцент Реа Капур. Тоа е кич висока уметност слична на Фрида Кало.
„За Нита Амбани и Иша Амбани Пирамал, создадовме банараси рангкат гагра за да и оддадеме почит на нашата неверојатна текстилна традиција. Тие се извезени со зардози, зари и светки и се обележје на парчиња исклучителна грациозност и убавина.
„Значи, да, тоа беше сон да се дизајнира за оваа единствена свадба. И ние му го дадовме целото срце и креативна имагинација заедно со потребната крв, пот и солзи.
Беше незаборавно“, рече Хосла.
Маниш Малхотра со години е еден од врвните индиски дизајнери со најголем промет и миленик на ѕвездите од Боливуд. Со повеќе од 30 години во бизнисот, тој е познат по гламурот и свадбите.
Тој создаде бројни дизајни за гостите, како и за семејството Амбани, фокусирајќи се на традиционалната индиска изработка, ткаенините и стиловите на Банараси. На настанот се издвојуваше лехенгата од слонова коска за Ким Кардашијан, со свилена блуза со раменици извезена со цветни мотиви и светло златни детали, како и нарачана ауреатна лехега направена од брокат од рачен разбој и мотиви од пејсли за Клое Кардашијан, подобрена со каскадни прамени од блескави бисери и златни монистри на задната страна, и рачно ткаени завеси, како и привлечното црвено сари за Ким Кардашијан.
Тарун Тахилијани е познат по своите завеси со форма и флуидност. На венчавката, тој ја создаде жолтата лехенга од шафран на Чопра Џонас со лелеави 3Д-везени цвеќиња и ливчиња, како и дизајни за Иша и Радика Амбани и мноштво познати личности од Боливуд.
Анамика Кана е со седиште во Калкута и брзо стана една од врвните дизајнери во земјата. Таа беше една од првите индиски дизајнери што се претстави на модната недела во Париз и е позната по своите шик силуети. Додека таа креираше мноштво комбинации за настанот, вниманието на јавноста го привлече впечатливиот украден од цвеќиња за церемонијата на халди, како и нејзиниот дизајн за Radhika Merchant за настанот во неделата.
„Облеката на Радика за неделниот прием беше во соработка со Долче и Габана и вистински спој на индиската култура во целосна модерност со нешто целосно интернационално“, изјави таа за WWD. „ Златната сатенска сари завеса беше споена со комплетен рачно извезен стол, патеката беше во два слоја мешање на техники на рачен вез (зардоси и аари). Реа Капур и јас тесно работевме на спојување на овој изглед, директно од силуетата до палетата на бои, а работата – секој елемент беше многу смислен куриран и штом се одлучивме за облеката за прием, корсетот беше избран и таа влета во него“. (WWD)