Првиот трансатлантски лет направен со 100 проценти одржливо гориво


Авион на Virgin Atlantic го направи својот прв трансатлантски лет користејќи 100 отсто одржливо гориво, „заштедувајќи“ 95 тони јаглерод диоксид во процесот, покажаа резултатите.

Virgin Atlantic тврди дека одржливото воздухопловно гориво (SAF) е безбедно за користење со постоечката инфраструктура и може да доведе до значително намалување на емисиите на CO2.

Не се направени никакви модификации на моторите на авионот, ниту на системот за гориво, а летот е извршен според безбедносните стандарди вообичаени за комерцијалните летови.

Боингот 787 на Вирџин со мотори на Ролс-Ројс Трент 1000 полета од аеродромот Хитроу во Лондон и го заврши својот лет на аеродромот ЏФК во Њујорк на 28 ноември 2023 година. Тоа беше првиот комерцијален патнички авион што прелета преку Атлантикот користејќи 100 проценти SAF гориво.

Резултатите од летот, кои штотуку беа објавени, открија дека SAF ги намали емисиите на други честички кои не се CO2 за 40 проценти. Вирџин тврди дека употребата на SAF би можела да има големо влијание врз подобрувањето на квалитетот на воздухот и намалувањето на формирањето на воздушни траги.

Летот покажа подобрена ефикасност на согорувањето на горивото при користење на SAF. Ова гориво произведува 1 процент повеќе енергија во споредба со истата маса на фосилно гориво.

Во моментов, SAF- претставува помалку од 0,1 отсто од глобалното авионско гориво што се користи за летови. Сегашните стандарди за гориво дозволуваат само 50 проценти SAF спој во комерцијални млазни мотори. Flight100 се покажа како предизвик за политиката и инвестициите, така што индустријата и владата мора брзо да реагираат и да создадат SAF индустрија.

Горивото што го користи авионот на Virgin е уникатна двојна мешавина од 88 проценти HEFA (хидрообработени естери и масни киселини) обезбедени од AirBP и 12 проценти SAK (синтетички ароматичен керозин) обезбедени од Virent, подружница на Marathon Petroleum Corporation. ХЕФА се прави од отпадни масти, а САК од отпадни растителни шеќери. SAK е потребен во смесата SAF за да се добие ароматиката на горивото за работните мотори.

„Покажавме дека SAF е безбедна замена за фосилното гориво и дека може да се користи со денешната инфраструктура. Заклучоците од проектот се движат од постигнати заштеди на јаглеродни емисии, до перформанси на гориво во споредба со горивото на Jet A-1 од фосилни извори и до еколошки придобивки што усвојувањето SAF може да ги донесе во иднина“, рече Шаи Вајс, извршен директор на Virgin Atlantic.

Вајс нагласи дека компанијата е подготвена за летови со 100 отсто САФ гориво, но потребно е производството да се зголеми за 100 пати во однос на денешните количини за да заземе удел од 10 отсто до 2030 година.