Правниот пораз на „Гугл“ може скапо да го чини „Епл“
Антимонополската загуба на „Гугл“ би можела да стави на ризик милијарди долари за „Епл“.
„Гугл“ претрпе неверојатен удар врз својот бизнис за пребарување и рекламирање во понеделникот кога судијата на округот Колумбија Амит Мехта пресуди во корист на Министерството за правда во антимонополска тужба против технолошкиот гигант.
Тоа може скапо да го чини и „Епл“.
Еве како: Пресудата може да го принуди „Гугл“ да направи драматични промени во својот најголем бизнис, но исто така може да ја принуди компанијата да го откаже долгорочниот договор за споделување приходи со „Епл“, кој бара од производителот на ајфон да го користи „Гугл“ како стандарден пребарувач ширум светот за нејзините различни уреди.
Договорот, наречен Договор за информациски услуги, е во сила од 2002 година и се прилагодуваше со текот на годините бидејќи беа воведени нови технологии, како што е ајфон. Суштината на договорот е дека „Епл“ го користи „Гугл“ како стандарден пребарувач за својот прелистувач Сафари, Спотлајт срч и Сири.
За возврат, „Гугл“ му плаќа на „Епл“ 36% од приходите од пребарувањето генерирани на уредите на „Епл“ кои користат услуги на „Гугл“. Иако „Епл“ не открива точно колку заработува од договорот, судските документи ја покажуваат бројката на околу 20 милијарди долари во 2022 година, двојно повеќе од она што „Гугл“ го плати во 2020 година.
„Епл“ не беше веднаш достапен за коментар.
Приходите од договорот „Гугл“ – „Епл“ најверојатно доаѓаат од бизнисот за услуги на „Епл“, кој ги наведува договорите за лиценцирање рекламирање од трета страна. Во 2022 година, „Епл“ забележа 78,1 милијарди долари приход од услуги. Ако проценката од 20 милијарди долари е точна, тоа значи дека договорот сочинувал приближно 25% од приходот од услугите на „Епл“ за годината.
Бизнисот со услуги на „Епл“ е еден од нејзините најбрзо растечки сегменти и се смета за бедем против забавувањето на продажбата на ајфоните на компанијата. Компанијата значително го прошири сегментот во текот на годините, додавајќи ги своите платформи Епл мјузик + и Епл ТВ+ на бизнисот. Но, договорот со „Гугл“ сè уште веројатно претставува огромен дел од приходите на сегментот на услуги.
Од перспектива на целата компанија, „Епл“ оствари приход од 394,3 милијарди долари во 2022 година, што значи дека договорот со „Гугл“ изнесува 5% од годишниот приход на компанијата за таа година.
Сепак, губењето на ISA нема да му наштети само на „Епл“. Според судските документи, „Гугл“ извршил внатрешно моделирање во 2020 година што утврдило дека ќе изгуби 60% до 80% од обемот на пребарување на iOS уредите на „Епл“ ако неговиот пребарувач биде заменет како стандардна опција.
Губењето на тој обем на пребарување ќе ја намали заработката на „Гугл“ за 28 милијарди долари на 32 милијарди долари. Со тоа што „Гугл“ ќе генерира приход од 182,5 милијарди долари во 2020 година, тоа ќе намали од 15% до 17% од вкупниот профит на компанијата. (СЕЕбиз)