„Пан Ам“ се подготвува повторно да го освои небото


Пан Ам, познатата американска авиокомпанија чија слава не згасна речиси три и пол децении од последниот лет, се подготвува повторно да го освои небото, а инаугуративното специјално патување е планирано за следниот 27 јуни.

Тоа ќе биде, како што пренесуваат американските медиуми, 12-дневно специјално патување ограничено на 50 патници кои ќе летаат за Европа на 27 јуни.

До 8 јули, кога ќе слета во Њујорк, избраните патници кои можат да резервираат место на специјалниот лет денес, ќе ги обиколат сите знаменитости од златното доба на авиокомпанијата за 59.950 долари по лице во двокреветна соба или 65.500 долари по лице, за оние што сакаат да бидат сами.

Првата станица ќе биде Foynes на западниот брег на Ирска, која познатата авиокомпанија  основана на Флорида во 1927 година, ја користеше на својот пат преку Атлантикот. Пан Ам потоа ќе слета во Лондон, а влезе во историјата како прва рута по која компанијата леташе со Боинг 747.

Новиот сопственик на компанијата, чие сино-бело лого ја симболизираше возбудата и елеганцијата на златното доба на воздушниот сообраќај, а беше преземена во февруари, реши да го направи првото од серијата тематски патувања што ќе ги посети сите дестинации каде Пан Ам сними некои од неговите деловни моменти за време на кои леташе во 86 земји.

За време на студената војна, Југославија беше единствената источноевропска земја во која леташе Пан Ам, дури снимија посебен филм со кој сакаа да привлечат туристи, кој започна со зборовите – „Дали е тоа Грција, не. Француската ривиера, не, да не беше Турција, Австрија, Швајцарија, Рим, не, сѐ е Југославија“, што денес е сведоштво за тоа како земјата изгледала во очите на американската компанија пред половина век.

Дури и откако авиокомпанијата престана со работа во 1991 година, сеќавањата за посебниот квалитет на услугата, гурманските оброци, беспрекорно обучениот екипаж и пространите седишта, учтивоста… и квалитетот, сè уште не се заборавени до денес.

Крег Картер, извршен директор на PAN American World Airways и сопственик на Pan Am Brands, како што пренесуваат американските медиуми, ќе биде домаќин на патувањето, кое покрај во Ирска и Лондон, ќе има постојки и во Бермуди, Лисабон, Марсеј.

Од 1927 година, Пан Ам остави неизбришлива трага во светот. Од скромните почетоци како прв американски комерцијален авиопревозник, основачот на Пан Ам, Хуан Т. Трипе продолжи да создава огромна авијациска империја низ целиот свет, приближувајќи ги САД до една нова дестинација во исто време. Луксузните авиони Пан Ам имаа трупови кои им овозможуваа да полетуваат и слетуваат на вода.

Пан Ам ги користеше првенствено пред Втората светска војна, поврзувајќи ги континентите и поставувајќи ја основата за раѓањето на модерната авијациска индустрија долго пред да бидат изградени аеродромите со долги писти.

На ова замислено патување, патниците ќе патуваат во луксузни седишта за спиење, висока бизнис класа во реконфигуриран Боинг 757. Тие ќе патуваат на јужната трансатлантска рута помеѓу Њујорк и Марсеј и северната рута од Лондон до Њујорк.

Други луксузни погодности се вклучуваат внимателно избрана посада, седишта за дружење, фина континентална кујна и брзо царинење на секоја дестинација.

Патувањето ќе започне и ќе заврши со гала вечера во ново реновираниот хотел „Валдорф Асторија“ во Њујорк. Попатно, гостите ќе престојуваат во луксузни имоти, вклучително Розовуд на Бермуди, Four Seasons Ritz во Лисабон, Савој во Лондон и замокот Дромоланд во Ирска.

Планирани се и специјални настани, вклучувајќи фадо вечер во Лисабон, прослава на 4-ти јули во Лондон и ексклузивна вечера во Музејот за летечки брод и поморски брод во Ирска, дом на единствената реплика на летечкиот брод Б314 во светот. Љубителите на историјата и носталгичарите ќе уживаат во дискусиите за историјата и наследството на Пан Ам.

За да ја прослави својата 100-годишнина во 2027 година, PAN AM World Airways планира и персонализирано патување со приватен авион низ светот. Според американските медиуми, наследството на Пан Ам и пионерските достигнувања во авијацијата живеат и денес.