Лорен Санчез се наддавала за чантата Биркин и изгубила од јапонски колекционер

Случајната скица на Биркин за чантата на крајот ќе стане еден од најпрепознатливите луксузни предмети во светот


Париз – Во борба за лицитирање за дел од луксузната историја, еден од најбогатите луѓе во светот штотуку изгуби.

Оригиналната чанта Биркин, во сопственост и инспирирана од покојната актерка Џејн Биркин, беше продадена на аукција на Сотби во Париз денес за 10,1 милион долари (8,5 милиони евра). Лицитирањето започна на 1 милион долари, а потоа се водеше 10-минутна битка помеѓу девет лица пред приватен колекционер во Јапонија да ја даде победничката понуда. Извор запознаен со продажбата изјави за Роб Рипорт дека Лорен Санчез била лицето кое на крајот се откажа од лицитацијата. Сотби не даде коментар за продажбата.

Претставниците на Санчез контактираа со Роб Рипорт преку е-пошта во четврток вечерта и негираа дека таа лицитирала за Биркин, опишувајќи ја приказната како „целосно лажна“.

Продажбата сруши бројни рекорди, вклучувајќи ја и најскапата чанта некогаш продадена на аукција (поставена во 2021 година од „Хермес Кели“ од 513.040 долари), највредниот моден предмет продаден на аукција во Европа и најскапиот луксузен предмет некогаш продаден во „Сотби“ во Париз.

Изгребаната и долго носена чанта, прототип создаден за Биркин, е единствена од ваков вид со неотстранлив ремен за на рамо и прикачен ножичар за нокти, што ја илустрира боемската леснотија што ѝ ја донесе славата на Биркин.

На неа се врежани и нејзините иницијали, „Џ.Б.“, и е претставена во точната состојба во која последен пат ја користела самата Биркин. Дури и слаби лепливи траги се задржуваат на кожата – остатоци од налепниците што ги ставала на чантата во поддршка на каузи како што се „Лекари на светот“ и УНИЦЕФ.

Британската актерка и пејачка, која почина во 2023 година, го осмислила дизајнот на Биркин при случајна средба со Жан-Луј Дима, тогашен претседател на Хермес, во 1984 година на лет од Париз до Лондон. Биркин патувала со својата мала ќерка и му се пожалила на Дима дека не може да најде чанта доволно голема за нејзиниот секојдневен живот.

Биркин го нацртала својот идеален дизајн на хартиена кеса за авион, замислувајќи проширување на Хермес Кели со отворен горен дел, дополнителни џебови и поголема големина за да одговара на зафатените секојдневни работи на млада мајка. Дима решил да ја создаде за актерката, нудејќи ѝ ја оригиналната чанта една година подоцна и барајќи дозвола да ја нарекува по нејзиното име.

Ниеден од нив не можел да предвиди дека случајната скица на Биркин на крајот ќе стане еден од најпрепознатливите луксузни предмети во светот.

Хермес ѝ дал на Биркин четири итерации на истоимената чанта во текот на нејзиниот живот и ѝ понудил авторски права од името, кои таа наводно ги донирала на добротворни организации секоја година.

Оригиналната чанта првпат излегла од рацете на Биркин во 1994 година, кога таа самата ја продала за да помогне во истражувањето за СИДА. Во годините што следеле, Биркин се појавила на изложби во Музејот на модерна уметност во Њујорк и во Музејот Викторија и Алберт во Лондон. Нејзиниот претходен сопственик ја купил иконската чанта на аукција во 2000 година, идентификувана од Сотби само како Кетрин Б.

„Тоа е зачудувачка демонстрација на моќта на една легенда“, изјави Морган Халими, глобален раководител на чанти и мода во Сотби, за продажбата во соопштение за медиумите. „Прототипот на Биркин е токму тоа, почетна точка на една извонредна приказна што ни даде модерна икона, чантата Биркин, најпосакуваната чанта во светот.“

И една, се чини, што Санчез ќе мора да продолжи да ја посакува.