Ограничувањето на цената на руската нафта „веднаш ќе го погоди Путин“ – оценија САД

Г7, ЕУ и Австралија нема да плаќаат повеќе од 60 долари за барел руска нафта која доаѓа по море. Оние танкери што ќе носат поскапа нафта нема да бидат осигурувани


Руски танкери со нафта во пристаништето Козмино

 

Новото ограничување на цената на руската нафта „веднаш ќе го намали најважниот извор на приход на Путин“, рекоа САД.

Американската министерка за финансии Џенет Јелен рече дека ограничувањето – кое беше официјално одобрено од западните сојузници во петокот – дојде по месеци напорна работа.

Ограничувањето ги спречува земјите да плаќаат повеќе од 60 долари за барел за извоз на руска сурова нафта преку море.

Тој треба да стапи на сила на 5 декември или наскоро потоа.

Земјите со низок и среден приход кои беа силно погодени од високите цени на енергијата и храната особено ќе имаат корист од ограничувањето, рече Јелен.

Таа рече дека тоа дополнително ќе ги ограничи финансиите на рускиот претседател Владимир Путин и „ќе ги ограничи приходите што тој ги користи за финансирање на неговата брутална инвазија“, истовремено избегнувајќи го нарушувањето на глобалното снабдување што би можело да ги зголеми цените на бензинот низ целиот свет.

„Со оглед на тоа што руската економија веќе се намалува и нејзиниот буџет сè повеќе се намалува, ограничувањето на цената веднаш ќе го намали најважниот извор на приходи на Путин“, рече таа во изјавата.

Ограничувањето на цените беше поставено во септември од групата држави Г7 (САД, Канада, Велика Британија, Франција, Германија, Италија, Јапонија и ЕУ) во обид да се погоди способноста на Москва да ја финансира војната во Украина.

Европската унија го одобри ограничувањето на цената – за кое беше потребен договор од сите нејзини земји-членки – во петокот, откако ја убеди Полска да го поддржи.

Полска ја објави својата поддршка откако доби уверување дека ограничувањето ќе се задржи на 5% пониско од пазарната стапка.

Беше објавено дека ЕУ сака да го постави ограничувањето на 65-70 долари, но тоа беше отфрлено од Полска, како и од Литванија и Естонија како превисоко. Варшава сакаше вредноста да биде што е можно пониска.

Во заедничката изјава, Г7, ЕУ и Австралија рекоа дека одлуката за воведување ограничување на цените е донесена за „да се спречи Русија да профитира од нејзината војна за агресија против Украина“.

Британскиот министер за финансии Џереми Хант рече дека Обединетото кралство нема да се колеба во својата поддршка и ќе продолжи да бара нови начини за „стегање на финансиските текови на Путин“.

Договорот за ограничување на цената доаѓа само неколку дена пред да стапи на сила забраната ширум ЕУ за руската сурова нафта увезена по морски пат, исто така на 5 декември.

Ограничувањето на цената – што треба да влијае на извозот на нафта ширум светот – треба да го надополни тоа.

На земјите што ќе се приклучат на политиката предводена од Г7 ќе им биде дозволено да купуваат нафта и нафтени деривати транспортирани преку море, а кои се продаваат по или под границата на цената.

Западните сојузници на Украина, исто така, планираат да го одбијат осигурувањето на танкери кои доставуваат руска нафта до земјите кои не се придржуваат до ценовната граница. Ова ќе ѝ отежне на Русија да продава нафта над таа цена.

Русија ја осуди шемата, велејќи дека нема да ги снабдува оние земји кои воведоа ограничување на цената.

Високиот руски политичар Леонид Слуцки, кој претседава со Комитетот за надворешни работи, изјави за новинската агенција Тасс дека ЕУ ја загрозува сопствената енергетска безбедност со ограничувањето.

Иако мерките сигурно ќе ги почувствува Русија, ударот делумно ќе биде ублажен со нејзиниот потег да ја продава својата нафта на други пазари како Индија и Кина – кои во моментов се најголемите поединечни купувачи на руска сурова нафта.

Руската амбасада во САД во саботата рече дека политиката го „преобликува“ слободниот пазар и инсистираше на тоа дека нафтата ќе продолжи да се продава.

Во објава на Телеграм, се вели: „Чекори како овие неизбежно ќе резултираат со зголемување на несигурноста и наметнување повисоки трошоци за потрошувачите на суровините. Без оглед на сегашните флертувања со опасниот и нелегитимен инструмент, уверени сме дека руската нафта ќе продолжи да биде барана“.

Пред војната, во 2021 година, повеќе од половина од извозот на нафта на Русија одеше во Европа, според Меѓународната асоцијација за енергија. Германија беше најголем увозник, а потоа следат Холандија и Полска.

Но, од војната, земјите на ЕУ очајно се обидуваат да ја намалат нивната зависност. САД веќе ја забранија руската сурова нафта, додека Велика Британија планира постепено да ја укине до крајот на годината.